Facebook следи слуховете за себе си със специализиран софтуер

Разработен през 2016 г., Stormtracker е бил използван за следене на различни публикации, злепоставящи компанията
Facebook не се интересува само от фалшивите новини, теориите на конспирацията и разпространението на злонамерено съдържание в платформата си. Освен всичко това тя се тревожи и за разпространението на слухове за самата себе си. Според Bloomberg компанията вече има специална софтуерна програма, наречена Stormtracker, използвана за проследяване и развенчаване на дезинформации относно социалната мрежа, включително слухове, разпространявани в WhatsApp.

Разработена през 2016 г., Stormtracker е била използвана за следене на различни публикации, злепоставящи компанията. Тя е проследила всичко - от слухове, че Facebook подслушва потребители до шеги с платформата и самия Марк Зукърбърг. Засечени са и случаи, в които най-голямата социална мрежа използва Stormtracker, за да разпространява съобщения, разкриващи фалшиви твърдения за нея.

За много анализатори съществуването на Stormtracker е доказателство, че Facebook приоритизира борбата с новините, които я представят в лоша светлина, пред тази с дезинформацията, пропагандата и фалшивите новини. От компанията обаче категорично отхвърлят подобна теза. "Не използваме този вътрешен инструмент, за да се борим с фалшиви новини, защото той не е създаден за това и не би работил добре", коментира говорител на Facebook пред Bloomberg и добавя: "Инструментът е изграден с проста технология, която ни помогна да откриваме публикации за Facebook въз основа на ключови думи, за да можем да обмислим дали да отговорим в нашата собствена платформа".

Практиката компаниите да следят какво казват клиентите за тях в социалните медии не е нова. Но Stormtracker напомня, че Facebook има уникално предимство. Тъй като притежава големи социални платформи, тя има уникален поглед, а когато е необходимо, може да предприеме и определени действия за разсейване на слуховете. Но всичко това също така повдига въроса доколко личен може да е един профил в най-голямата социална мрежа, след като компанията, която я управлява, разполага с подобен инструмент.
още по темата

Instagram и WhatsApp с нови имена?

Промяната се очаква да бъде изцяло козметична и няма да засяга характера на съществуващите услуги
06.08.2019 / 01:36

1/3 от тийнейджърите у нас не различават фалшивите новини

40% от младежите между 15 и 19 години преценят достоверността на информацията само на база..интуиция, а над 30% вярват безусловно на големите медии
25.07.2019 / 02:19

Facebook, Instagram и WhatsApp спряха за трети път тази година

Причината за проблема все още не е ясна
04.07.2019 / 11:46
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.