NVIDIA донесе на масовия потребител технологията за трасиране на лъчи (ray tracing) в реално време преди около 5 месеца с видеокартата RTX 2080 Ti, но до този момент игрите, които поддържат тази технология, се броят на пръстите на едната ръка на дървосекач ветеран. Продажбите на RTX картите също са под очакванията, което донякъде е следствие от завишената им цена, а не на последно място обезценяването на криптовалутите не помага на NVIDIA.

Ето защо шефът на компанията Дженсен Хуанг побърза да спомене, че поддръжка на трасиране на лъчи има както в Unreal, така и в Unity - двата най-популярни енджина за игри. Проблемът е, че Unity все още не са обявили официално нищо такова. Трасирането на лъчи в реално време в игрите подобрява визята с по-реалистични отражения, светлини и сенки. Въпреки това, технологията е запазена за NVIDIA и има твърде малко игри, които я поддържат.

Тук трябва да се появи Unity - който предоставя доста възможности на разработчиците, има множество модули и поддържа всяка модерна гейминг платформа. Появата на трасиране на лъчи в Unity ще означава, че много гейм студия ще могат лесно да внедрят тази технология в игрите си, което пък ще доведе до повече логика в закупуването на RTX хардуер и по-добри продажби за NVIDIA.

Unity имат собствена история с трасирането на лъчи - компанията експериментира с технологията през 2015-а. По-късно се появи и анимираната серия Adam, която използваше различни светлинни ефекти и рендваше всичко в реално време, за да покаже колко реалистични биха могли да бъдат игрите. Unreal наскоро обяви официално поддръжка на трасиране на лъчи в UE 4.22, като разработчиците ще могат да използват RTX ефекти през DirectX 12.

Междувременно, Бен Пери от Cloud Imperium, компанията стоящата зад амбициозния космически симулатор Star Citizen, сподели скептицизма си относно технологията във форума на играта.