Google ще забрани блокирането на реклами в браузъра Chrome?

Новият манифест на Chrome може да усложни борбата с нежеланото съдържание
Системите за блокиране на нежелано съдържание Chrome могат да престанат да функционират ако Google приеме третата версия на манифеста на браузъра. Това сподели Реймънд Хил, създател на разширенията uBlock Origin и uMatrix, блокиращи рекламите на разглежданите от потребителя интернет сйтове.

Манифестът определя възможностите и ресурсите, достъпни за разширенията (extesions) за Chrome. В третата му версия, която в момента се разработва, се налагат ограничения за използването на приложно-програмния интерфейс (API) webRequest. Вместо това на разработчиците се предлага да ползват по-ограничения declarativeNetRequest API.

Интерфейсът netRequest позволява на разширенията да прихващат мрежови заявки, което позволява те да бъдат блокирани или модифицирани. Този подход обаче може да забавя зареждането на сраници, тъй като браузърът трябва да изчака разширенията да свършат работата си.

DeclarativeNetRequest пък възлага задачите по обработка на тези заявки на самия Chrome, което може да ускори зареждането на сайтове. Известното разширение за блокиране на реклами Adblock Plus използва именно този интерфейс. Затова, при приемане на манифеста, той ще съхрани своята работоспособност, макар и не напълно.

Според Хил сред недостатъците на declarativeNetRequest е ограничение за максималния брой филтри до 30 000. Според списъка на EasyList този списък трябва да е повече от два пъти по-голям. Освен това този интерфейс не позволява на разработчиците да използват собствени алгоритми, да блокират големи мултимедийни елементи или да спират изпълнението на JavaScript чрез замяна на директивите CSP (Counter Security Policy).

По-късно тревога свързана с новия манифест на Chrome изразиха още авторите на Noscript, Blockade.io, F-secure и Ermes Cyber Security. От Google пък отговориха, че засега няма окончателна версия на Manifest v3.

Важно е да се допълни, че "адблокърите" лишават сайтовете от част от техните доходи. В това число спадат и Google, огромна част от печалбите на коя идва от услугата Google Ads. В случай че манифестът бъде приет в този му вид, филтрирането на реклами ще се осъществява на практика от самия браузър. Това може да доведе до по-бърза работа Chrome, но системите, създадени от външни разработчици, няма да могат ползват собствени механизми.
още по темата

Chrome ще ви предупреждава, когато търсите фалшиви URL адреси

Тестовата функция е достъпна в Chrome 70
31.01.2019 / 03:44

Следващата I/O конференция на Google започва на 7 май

Очакват ви Android Q, подобрен Google Assistant и още...
28.01.2019 / 11:21

Руснаци подготвят услуга за космическа реклама

Логото на фирмата ви може да е сред звездите за $600 хил. на денонощие
15.01.2019 / 12:09

Facebook събира потребителски данни от приложения като Tinder, OKCupid и други

Те споделят информация чрез SDK на Facebook
20.12.2018 / 08:40
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.