Нови технологични патенти на Facebook предвиждат бъдещо местоположение

По този начин компанията иска да прецизира системата си за таргетиране на реклами
В съвсем скоро време, може да се окаже, че Facebook не само знае къде ще се намирате в бъдеще, но и накъде ще продължите след това. Според Buzzfeed News социалната мрежа е подала патентна заявка, наречена Offline Trajectories, която ще може да предвижда къде ще отидете само на "на база на записани данни за местоположение в определени моменти в миналото". Въз основа на патентната документация, технологията ще може да използва предходното ви местоположение, както и това на други хора, за да прави точни прогнози.

Ако обикновено посещавате определен ресторант, след като преди това сте направили тренировка във фитнеса, например, тя ще започне с определянето на текущото ви местоположение и ако то се окаже спортната зала, ще изчисли каква е вероятността да отидете във въпросния ресторант.

Facebook ще може да разчита и на данните за местоположението на други потребители, които имат сходен профил с вашия. Друга патентна заявка, озаглавена "Location Prediction Using Wireless Signals on Online Social Networks", е свързана с технология, която може да използва силата на WiFi и Bluetooth сигнал или клетъчна комуникация. Ако хора на вашата възраст обикновено посещават набор от конкретни местоположения в града, в който вие живеете, технологията може да направи прогноза само въз основа на това поведение. Например, ако потребителите с подобен профил като вашия обикновено посещават определено заедение, след като преди това са били на кино, Facebook ще очаква, че вие също ще спазите тази традиция.

Тези патенти показват, че технологичните гиганти ще продължат да търсят начини за събиране на все повече и повече информация за потребителите. Знаейки къде се намирате, те ще имат повече възможности да ви показват реклами, върху които е по-вероятно да кликнете. Ако платформата вижда, че сте склонни да посещавате фитнес зали и здравословни ресторанти, тя ще ви облъчва с тематични реклами за здраве и спорт. Отделно от това, чрез тези технологии социалната мрежа може да докаже на бизнеса, че таргетирането на рекламите ѝ функционира добре, като по този начин го накара да инвестира повече. Разбира се, това, че са подадени патентни заявки, далеч не означава със сигурност, че Facebook ще използва тези технологии. Още повече, че пред Buzzfeed News говорител на компанията е категоричен, че тя "често внася патенти за технологии, които никога не прилага на практика, а заявления за патенти като тези не трябва да се разглеждат като показател за бъдещи планове".
още по темата

USB-C предлага защита срещу компрометирани устройства

Платформа USB Type-C Authentication Program минимизира рисковете за сигурността при използването на USB устройства
03.01.2019 / 01:03

Facebook събира потребителски данни от приложения като Tinder, OKCupid и други

Те споделят информация чрез SDK на Facebook
20.12.2018 / 08:40

Опцията Clear History ще бъде достъпна във Facebook чак през пролетта

Нейното въвеждане отнема повече време от очакваното
18.12.2018 / 10:15

Изложени ли са били снимките ви във Facebook на неправомерен достъп?

Социалната платформа пуска специален сайт, където потребителите могат да проверят дали са станали жертви на поредния пробив
17.12.2018 / 11:18

Stories функционалността става достъпна и за групи във Facebook

Членовете на дадена група ще могат да я преглеждат съдържанието като кликнат върху елемента или да добавят с бутона add
05.12.2018 / 01:00
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.