Много отдели за поддръжка могат да четат чат съобщенията преди да са изпратени

Внимавайте какво пишете, независимо дали сте натиснали "изпрати" или не
Когато чатите с онлайн поддръжка или обслужване на клиенти, имайте предвид, че човекът от отсрещната страна може да вижда какво пишете в реално време, дори преди да сте натиснали бутона "изпрати". Читател на колегите от Engadget е изпратил скрийншот на разговора си с обслужващ персонал във фирма за матраци. На въпроса "можете да видите какво пиша, преди да съм го изпратил?", от фирмата отговарят "Получаваме превю".

Оказва се, че повечето чат услуги, които консултантите и лицата по поддръжка използват, имат опцията за бърз преглед. Това важи за големи компании като McDonalds, Ikea и Paypal, а много от платформите, които се ползват и в България, също разполагат с тази опция.

Много отдели за поддръжка могат да четат чат съобщенията преди да са изпратени

Идеята е клиентите да получат отговор по най-бърз начин - консултантът може да разбере проблема и да започне да търси решение, още преди клиентът да е завършил съобщението. От друга страна обаче, подобно нерегламентирано наблюдение може да има неподозирани последствия. Едно е да видят цветистите изрази, с които планирате да обсипете поддръжката, а съвсем друго - случайно пейстнати пароли или друга информация, която се вижда в реално време, независимо от бутона "изпрати".

Тази магия се случва благодарение на JavaScript в браузъра, който засича в реално време какво се случва на даден сайт. Този скрипт отговаря и за записа на информация в различни анкети, преди потребителите дори да са ги подали. Компаниите могат да направят този процес по-малко съмнителен, като поне известят потребителите, че всичко, което пишат се вижда в реално време, но това по някаква причина не се прави.

Друг голям проблем са и гласовите обаждания - оказва се, че докато изчаквате оператор или са ви поставили в режим на изчакване - микрофонът продължава да работи и записва "с цел подобряване на обслужването". Това важи и за случаите, в които се чува музика на отсрещната стрна. Преди да бъде решен този казус правно, ви съветваме просто да внимавате какво пишете и говорите, когато си имате работа с поддръжка и обслужване на клиенти.
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.