Програмният интерфейс Vulkan API дойде с големи обещания за повече производителност в игрите, но изглежда те не са били безпочвени. Наистина засега той не се поддържа в кой знае колко голям брой гейм заглавия, но подобренията са факт.
Доказва го например продължаващата оптимизация на Linux драйверите за интегрираните видеокарти на Intel и най-вече техният последен пач, който позволява на процесорите от поколение SkyLake, и по-точно на интегрираните в тях видео ядра да работят във Vulkan по-добре, отколкото в OpenGL.
И по-конкретно, в игрите Dota 2 и Talos Principle, които поддържат Vulkan API, новите драйвери на Intel дават около 30% по-вече кадри за секунда и вече изпреварват по този показател OpenGL обработката, въпреки, че става въпрос за експериментален драйвер, който се сравнява с отдавна наложен и добре оптимизиран OpenGL.
Да, технологичният прогрес определено не стои на място и това е чудесно.