Vulkan-изирането започна! Конкурентът на DirectX 12 официално е тук

На разположение са и първите бета драйвери за новия графичен програмно-приложен интерфейс Vulkan, който вече е официално достъпен за гейм разработчиците.

Гответе видеокартите си, геймъри, защото конкурентът на DirectX 12 официално е тук. Е, наистина още е рано да търсим адекватно съдържание с него, но е факт, че двете години разработка на Vulkan API са вече минало и първата версия на новия графичен програмно-приложен интерфейс е вече факт.

От изпреварващия анонс на AMD вчера сигурно вече сте разбрали и най-важното за Vulkan, а именно, че това е аналог и конкурент на програмните интерфейси DirectX 12, Apple Metal, и Mantle на AMD (на който беше и първоначално базиран).

Подобно на гореизброените, Vulkan също си има както плюсове, така и минуси. Може би най-голямото предимство на Vulkan обаче е неговата “междуплатформеност”. Казано иначе, новият API не е обвързан както DX12 с Windows 10 или Metal с Mac OS X. Не е обвързан и с конкретен производител на видеокарти – поддържат го както AMD, така и NVIDIA. И най-важното - Vulkan работи на всякакви операционни системи, включително Android и дори на древни ОС като Windows XP.


Vulkan-изирането започна! Конкурентът на DirectX 12 официално е тук

© PCWorld България, pcworld

Интересното е, че още с излизането на Vulkan 1.0 се появи и игра, която го поддържа. По-точно в Steam излезе първата бета-версия на игра с поддръжка на въпросния API – познатата на всички заклети геймъри The Talos Principle.


Vulkan-изирането започна! Конкурентът на DirectX 12 официално е тук

© PCWorld България, pcworld

Със следващото изречение сигурно ще разочароваме мнозина, но Vulkan версията на тази игра не е по-производителна от нейната DirectX версия, макар че, от друга страна, е значително по-производителна от OpenGL версията.

На този етап, в сравнение с DirectX, първата версия на Vulkan изостава приблизително с 20%. Разработчиците обаче припомнят, че ситуацията беше аналогична и при преминаването на играта The Talos Principle от DX9 на DX11. След съответната оптимизация обаче производителността с по-новия API надхвърли с 20% тази с DX9. Приблизително такова подобрение (20%) се очаква да се получи и след оптимизацията на кода във Vulkan версията на гореспоменатото гейм заглавие.


Vulkan-изирането започна! Конкурентът на DirectX 12 официално е тук

© PCWorld България, pcworld

Иначе визуално и двете версии на играта ще изглеждат практически идентично. Разработчиците на The Talos Principle се шегуват, че ако случайно стане по-зле, значи става въпрос за бъг, а ако нещата се подобрят, значи си говорим за “feature” :o)

Ако искате да видите още (Android) демонстрации на Vulkan, можете да си свалите няколко такива от сайта на NVIDIA. Пак там можете да намерите и бета-драйвер за NVIDIA карти с поддръжка на Vulkan.

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.