AMD ще прави виртуалната реалност по-близка с LiquidVR

Новата технологична платформа на AMD, наречена LiquidVR има за цел да улесни разработчиците при създаването на поглъщащи среди на виртуална реалност.

По време на конференцията за разработчици на игри (GDC 2015), която се провежда тези дни в в Сан Франсиско, компанията AMD обяви нова своя инициатива, с която ще се опита “да предложи възможно най-добрите изживявания във виртуалната реалност (VR) за разработчиците и потребителите с помощта на нови технологии и партньорства”. Първият резултат от това начинание е платформата LiquidVR. По думите на компанията, тя представлява набор от иновационни технологии с фокус върху разработката на най-високо ниво на VR съдържание за хардуера на AMD, за подобрени удобства във VR приложенията с повишаване на производителността и plug-and-play съвместимост с VR шлемовете. Въпросните нови технологии ще се материализират под формата на LiquidVR софтуерен комплект за разработчици (SDK), който ще им предложи начини за справяне с досегашните препятствия в създаването на съдържание, както и в съвместимостта и удобството., които, според AMD, ще изведат индустрията на ново стъпало в близко до реалността присъствие във всички VR игри, приложения и изживявания.

AMD LiquidVR

При виртуалната реалност концепцията за присъствие се описва като усещането да присъстваш физически в един симулиран, не-физически свят по начин, който напълно поглъща потребителя, обясняват от компанията. Ключово препятствие за постигането на присъствие е закъснението „движение-към-фотон“, или времето между миговете, когато потребителят задвижва главата си и когато вижда обновено изображение отразяващо новата му позиция. Минимизирането на латентността „движение-към-фотон“ е критично важно за усещането за присъствие и удобство -  двата основни елемента за постигане на висока степен на VR.

Намаляването на латентността включва целия процес на обработка, от графичния процесор през приложението до технологията за дисплей в шлема. Софтуерните и хардуерните подсистеми на графиката на AMD са основна част в уравнението за подобряване на латентността, а с LiquidVR компанията ще помага на разработчици и създатели на съдържание да преодолеят предизвикателството за постигане на гладко, плавно като течност движение и реакция на системите за близко до живота присъствие във VR среди, базирани на AMD хардуер.

А ето и какви по-точно са основните характеристики на версия 1.0 на фирмения LiquidVR SDK пакет:

  • Async Shaders за гладко следене на главата за хардуерно ускоренo „удължаване на времето“ (ATW):  технология, използваща обновена информация за положението на главата на потребителя след рендериране на кадър. Тя приспособява изображението към новата гледна точка на потребителя, преди да го изпрати във VR шлема, като ефективно минимизира закъснението между момента, когато потребителят завърти глава, и момента на появяване на изображение на екрана.
  • Affinity Multi-GPUза скалируемо рендериране: технология позволяваща на множество GPU да работят заедно за подобряване на скоростта на кадрите във VR приложения, като позволява работата да се разпределя към конкретни GPU. Всеки графичен процесор рендерира гледната точка от едното око, и след това изходите се събират в едно стерео3D изображение. С тази технология конфигурациите с множество GPU стават идеални за високопроизводително VR рендериране, като осигуряват високи скорости на кадрите за по-плавно възпроизвеждане.
  • Късно фиксиране на данните (data latch) за плавно следене на главата: механизъм в програмирането, който помага да се подават данни от следенето на главата от монтирания на главата дисплей към GPU колкото се може по-бързо, с обвързването на данните колкото може по-тясно с реалното време, практически премахвайки излишните данни и закъснението.
  • Direct-to-displayза интуитивно закрепване на VR шлемове за осигуряване на безпроблемни plug-and-play функции с виртуална реалност от AMD Radeon графична карта към свързан с нея VR шлем, активирайки същевременно функции като стартиране директно в дисплея или използване на разширени дисплей функции в Windows.

Според официалната информация, днес AMD е изпратила към разработчиците алфа-версията на своя LiquidVR SDK 1.0.

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.