Android 5.0 Lollipop – всичко, което трябва да знаем – част 2

Android 5.0 Lollipop е вече тук, а ние продължаваме темата от миналата седмица и обсъждаме всичко, което трябва да знаем за новата мобилна ОС на Google.

 


64-битова ОС за 64-битов хардуер – най-накрая!

Мащабната маркетингова кампания на Apple за преимуществото на 64-битовата iOS 7 спрямо Android, приключва с излизането на Lollipop. Вече се поддържат ARM, x86 и MIPS-базирани 64-битови ядра, а фабрични приложения, като Chrome са с обновен код, за да се възползват от преимуществото на новата архитектура. Всички Java приложения автоматично ще се облагодетелстват от промените посредством ART средата.



Android 5.0 Lollipop – всичко, което трябва да знаем – част 2

© Владо Георгиев, pcworld


Множество профили – инкогнито в действие

Потайните хора с деца и приказливи, любопитни приятели, ще са доволни да разберат, че поддръжката на множество профили най-накрая се е разпростряла от таблети и фаблети, до смартфони с Android (Lollipop). Новата функция ще е много полезна и за бизнес потребители.

 


Android 5.0 Lollipop – всичко, което трябва да знаем – част 2

© Владо Георгиев, pcworld

Project Volta – решението за моментите когато имаме нужда от батерия

Посредствената енергийна ефективност на Android устройствата винаги е била балансирана с батерии, които могат лесно да се подменят и специфични модели, които имат огромни енергийни клетки. В днешно време, нуждата от по-добър индустриален дизайн е превърнала сменяемите батерии в рядко срещано явление. Очевидно е, че нещо трябва да се направи, за да се подобри ситуацията и това е Project Volta.



Android 5.0 Lollipop – всичко, което трябва да знаем – част 2

© Владо Георгиев, pcworld


Project Volta е имплементирането на поредица от ефективности в начина по който Android управлява процесите и задачите. В резултат, изразходването на батерията в сравнение с KitKat е намалено с около 35 процента – цифра многократно потвърдена от източници извън Google. Освен това, в Lollipop е интегриран нов режим за пестене на енергия (активиращ се когато батерията е почти изхабена), който драстично сваля производителността и яркостта на екрана, но предоставяйки много повече време за наложителни разговори.       



Android 5.0 Lollipop – всичко, което трябва да знаем – част 2

© Владо Георгиев, pcworld



Гласови команди и автоматично събуждане – "OK Google"

Настоящите производители на Nexus от Motorola Mobility са допринесли за някои от полезните новости при Lollipop, включително гласови команди, които работят докато устройството е изключено или със заключен екран. Друга новост е автоматичното събуждане, което се активира от самото вдигане на устройството или с двойно тапване на екрана – функции, които притежателите на Moto-X вече имат.



Android 5.0 Lollipop – всичко, което трябва да знаем – част 2

© Владо Георгиев, pcworld

Макар някои от тези функции да имат нужда от специален хардуер, Nexus 6 и 9 ще ги поддържат по подразбиране. От Google твърдят, че всеки Android с енергийноефективен Digital Signal Processor за гласово усещане, ще може да се справя с новото "OK Google", докато устройството спи. Отворен остава въпросът, какво ще се случи, ако в стая пълна с телефони, бъде изречена тази команда...

Криптиране по подразбиране – сигурността преди всичко

Оттук насетне всички устройства, които се продават с Android 5.0 Lollipop, ще са с включено криптиране по подразбиране. Дори по-силната мярка за сигурност, включително местоположението и заключването на Bluetooth. Това означава, че устройството ви ще е сигурно и няма да може да се отключва, освен ако не се намира заедно с вас на предварително зададена локация, не е сдвоено с носима джаджа или не поставите личния си отпечатък (ако съответното устройство е с тъч идентификатор).

 


Android 5.0 Lollipop – всичко, което трябва да знаем – част 2

© Владо Георгиев, pcworld

OpenGL ES 3.1 и Android Extension Pack – следващият визуален бум

Следното е доста по-важно отколкото звучи, тъй като OpenGL ES 3.1 и Android Extension Pack са сърцето на методите, чрез които Lollipop се справя с 3D графиката. Тази ъпдейтната версия на OpenGL ES, заедно със стандартния набор от разширения, ще подобри 3D гейм производителността и ще отвори портал към плеада от визуални ефекти, преди това резервирани за РС платформата и нейните мастити графични карти. Накратко, всеки разработчик, който има вземане-даване с 3D на Android, ще разполага с много нови трикове, а това ще доведе до следващия визуален бум.

 


Android 5.0 Lollipop – всичко, което трябва да знаем – част 2

© Владо Георгиев, pcworld

Подобрения в аудио частта – нови трикове за музиканти и аудио ентусиасти

Google се справят все по-добре във финото тунинговане на Android устройствата и представянето им като пълнокръвни музикални плейъри; Lollipop крие в ръкава си редица нови трикове насочени към музикантите и аудио ентусиастите като цяло. Музиката и комуникационният софтуер сега включват по-ниска латентност и множество аудио канали, които могат да бъдат миксирани, включително 5.1 и 7.1 стриймове. USB аудио устройствата, също не са забравени – микрофони, говорители, миксери и прочее, вече се поддържат.

Фотография и видео - новости за всеки

Камера приложенията са различни спрямо устройството, но Lollipop дава достъп до нови функции за фотографиране и заснемане на клипове. Скоростното снимане вече е способно на 30 фотоса в секунда, при това запазвайки пълната резолюция на сензора. Достъпни са редица от про-форматите, като YUV и Bayer RAW; налични са индивидуални настройки за всеки кадър, включително с контрол над сензора, лещата и светкавицата. Поддържа се и хардуерно-ускорено 4K видео, също както и новият кодек H.265/HEVC.  



Android 5.0 Lollipop – всичко, което трябва да знаем – част 2

© Владо Георгиев, pcworld




Android в цифри...

- 1.1 млрд. са активираните Android устройства към момента.

- 290 млн. са потребителите на Android в Китай.

- 42% от всички гледания на клипове в YouTube се извършват на Android устройства.

- 22 млрд. текстови съобщения се изпращат всеки ден чрез Android.

- 97 млн. селфита се правят с Android ежедневно.

- 50% е ръста на свалянията на Android приложения през 2014-та спрямо 2013-та.

- 40% от Android свалянията са на игри.

- 90% от печалбата, която генерира Android, се дължи на игрите.  

- 36% от общите приходи идват от Европа.

- 33% от общите приходи са дело на САЩ.

- 23 млн. песни циркулират в Google Play Store.




Android 5.0 Lollipop – всичко, което трябва да знаем – част 2

© Владо Георгиев, pcworld

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.