Ако изобразяването на реклами не е нещо необичайно в браузъри като Google Chrome например, то досега Firefox беше свободен от комерсиални послания. Това оббаче скоро ще се промени, ако се съди от скорошно съобщение в официалния блог на Mozilla, според което компанията възнамерява да започне да продава място за реклама непосредствено в своя браузър.
Според въпросната информация, рекламните съобщения на спонсорите ще се изобразяват при отваряне на нов подпрозорец – там където сега се изобразяват миниатюри на деветте най-често посещавани от потребителя сайтове.
Както сигурно сте забелязали, при първото пускане на браузъра историята с препратките още не е запълнена, затова на екрана се показва препратка към страница с информация за Firefox и осем празни правоъгълника. Именно тези празни отначало места ще се използват за изобразяване на рекламни послания в рамките на цялата тази инициатива, наречена Directory Tiles.
Така на потребителите ще се демонстрира предварително регламентирано съдържание. Очаква се някои от съобщенията да бъдат свързани с екосистемата на Mozilla, а други – с популярни в конкретната страна или регион сайтове. От Mozilla уверяват, че ще се публикува само съдържание от недеждни и проверени партньори.
В компанията се надяват посредством новата си програма да диверсифицират източниците си на доходи – в момента Mozilla почти изцяло зависи от волните пожертвования от страна на Google. А, както е добре известно, предпазливите бизнес мениджъри предпочитат да имат повече от един източник на приходи.