Без реклами Android-приложенията биха харчили над два пъти по-малко енергия

Това са установили изследователи от университета Purdue с помощта на специално създадена тестова програма, която може да мери прецизно енергоконсумацията на всяко Android-приложение. Проблемът обаче не бил в самите реклами, а в недостатъчно оптимизирания за тях код на мобилните приложения.

До 75% от енергията използвана за работата на Android приложенията отива за захранване на съпътстващите ги рекламни аплети и услуги. Това са констатирали наскоро изследователи от униерситета Purdue с помощта на специално създаден софтуерен "профайлър", наречен EProf (съкратено от Energy Profiler), който дава подробна информация за черпената от мобилните батерии енергия от страна на Android-приложенията и всеки процес, който тече в процеса на работата им.

Android Battery Life

Изследователите са изтествали с въпросния инструмент пет популярни приложения за Android, сред които игрите Angry Birds, FreeChess, както и мобилния клиент на New York Times. За измерванията е използван смартфон HTC Passion / Nexus One, работещ под управлението на ОС Android 2.3.

Оказало се, че при забавления с Angry Birds самата игра използва едва 30% от енергията, харчена от цялото приложение, докато останалите 70% отивали за предаване на потребителската информация към рекламните услуги, зареждането на реклами и определяне на местоположението. Това се повтаряло при всяко следващо ниво на играта, което значи, че не става въпрос за временно пиково рекламно потребление на енергия, а за перманентно явление, което тече през цялото време, докато се използва приложението.

Аналогични резултати са били констатирани и при работа с популярното приложение FreeChess, при което за 33 секунди играта използвала 30% от енергията, а рекламните услуги – останалите 70%.

Не само игрите обаче хачрчат по-голямата част от енергията на батерията за странични процеси – изследователите установили, че това е в сила и за вградения уеб браузър и мобилния клиент на New York Times, въпреки, че там допълнителната енергия била по-малко – около 15%.

Android Battery Life

След въпросните измервания идва и логичният извод, че без реклами Android-приложенията биха харчили над два пъти по-малко енергия, а това съответно би могло да удължи съществено времето за автономна работа на смартфоните. Сътрудниците на университета Purdue все пак отбелязват, че техните тестове нямат за цел да обвиняват рекламната индустрия в разхищение на енергия, а по-скоро да помогнат на разработчиците да оптимизират енергоефективността на приложенията. Защото според учените, "вината" за допълнително харчената енергия не е толкова в самите реклами, колкото в кода на мобилните програми, които очевидно не се интегрират с тях достатъчно ефективно.

За всичко това разказва изданието The Verge, според което скоро изследователите от Purdue University ще пуснат инструмента си EProf в Интернет като свободно достъпно приложение с open-source лиценз. Освен това, в момента учените разработвали съвместно с Microsoft подобен "електромер" и за платформата Windows Phone. 

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.