Borderlands 3: Още от същото, моля!

Поредицата Borderlands е много интересен жанров експеримент, който показва, че чрез малко комиксови шейдъри и дебелашки хумор могат да бъдат събрани феновете на 3D пуцалките и RPG-тата и да бъдат накарани да цъкат десетки часове без прекъсване. Borderlands 3 е просто още от същото - дали това трябва да дразни мен или някой изобщо? Едва ли. Все пак, когато феновете получават това, което искат, трябва да поощряваме разбработчиците, нали?

Това, което искам да кажа е, че - разбирам! Играта се казва Borderlands 3 и неминуемо е част от цялата тази лудост. За съжаление, повечето големи студиа за игри действат по много сходен модел през последните няколко години и той е - следвайки матрицата, която им е донесла най-много приходи. Неслучайно игрите си приличат, а различните части на различните игри - още повече. Borderlands 3 попада точно в тази катогория на "играй на сигурно".

Времето е спряло

От Borderlands 2 изминаха седем години, но докато игратете тройката, няма да усетите и една от тях. Защото продължението толкова прилича на предходната част, сякаш времето е спряло. Отново говорим за вещомания с много зелени сандъци за отваряне, много пушкала за взимане и плоски шеги, които ще ви бъдат смешни, в зависимост от менталното ви състояние в момента. Разбира се, системата за развитие на различните класове герои отново присъства, заедно с всички билдове, които добавят RPG елемент към иначе безмозъчното (и всъщност доста удовлетворително) пуцане.

Borderlands 3: Още от същото, моля!

Всичко написано по-горе може да бъде прието с неистов възторг, както и с разочарование. За хардкор феновете на поредицата (аз бях един от тях, вкарвайки стотина част в двойката и половината на това време в интересния австралийски спиноф The Pre-Sequel) още от същото е добра новина. Когато обаче подобни хардкор фенове се колебаят дали ще завършат Borderlands 3, новините може би не са толкова добри. А може би е старостта, която чука на вратата?

Огромен свят... и все пак?

А може би липсата на развитие за седем години си казва думата? Помня какво беше да играеш Borderlands 2, когато игрите с отворен свят бяха сравнително редки. Можеше да отидеш навсякъде. Светът изглеждаше безкраен. В 2019-а обаче това не е достатъчно, защото е стандарт. За да бъда честен към Borderlands 3 трябва да кажа, че играта е огромна - тя се простира на няколко планети, а всяка планета има няколко огромни зони. Ако трябва да меря в часове гейм, спокойно можете да загубите стотина, ако сте от хората, които искат да изръчкат всичко.

Borderlands 3: Още от същото, моля!

Тези "множество зони на планета" е част от проблема, всъщност. Въпреки че картата в Borderlands 3 е по-голяма от тази в предходните части, разделянето на малки части накъсва играта и усещането за голям, непрекъснат и отворен свят. Не би трябвало в 2019-а година играчите да минават през големи порти, да натискат бутони, за да "пътуват" до следващата заградена зона за игра.

Дразнещите неща

Геймплей усещането не се подобрява и от няколко много странни избора, които са направили Gearbox. Картата се върти - не само миникартата в интерфейса, но и картата на света. Всеки път, когато отворите менюто, виждате ситуацията от различен ъгъл, което прави ориентацията ненужно сложна (може би нарочно?). Картата също така показва маркери за позициите на куестовете само по един - трябва да го изпълните или ръчно да изберете друг куест, за да видите къде се намира. Това води до безмислено обикаляне и връщане в зони, през които вече сте минали, но тъй като не е имало активен маркер, сте пропуснали куеста в тях.

Borderlands 3: Още от същото, моля!

Не можете да използвате моменталното прехвърляне между локации, докато сте в превозно средство, по необясними причини. Също така, за игра, която разчита на множеството и различни оръжия, щитове и луут като цяло, организацията на интерфейса е доста остаряла. Разглеждането на инвентара е мъка, както и това да разберете дали дадено оръжие е по-добро от друго. Теоретично има "Gear Score", но това число е толкова общо, че не може да отрази конкретните стилове на игра и билдове - почти напълно безполезно е. Тук Borderlands става жертва на един от големите си успехи - огромният брой характеристики и променливи, които описват дадено оръжие, правят съпоставката му с друго почти невъзможна. Което води до прекарване на по-голямата част от игровото време в опити да се решат сложни математически уравнения на ум, за да се избере оптималното оръжие.

Бъговете

Опитвам да не говоря за бъгове много пространно, просто защото ревюто ще бъде заето от тях в голямата си част. Те са толкова много и най-вече свързани с мишката и клавиатурата. Тъториалите непрекъснато се чупят и трябва да ги изключите, за да можете да продължите в някакъв момент. Има проблеми с куестовете, проблеми с крашване на играта без предупреждение, черни екрани за повече от 30 секунди (системата, на която играя е със SSD).

Borderlands 3: Още от същото, моля!

Не искам да поемам в тази посока обаче, защото проблемите на Borderlands 3 не са свързани с бъговете. За мен те са по-фундаментални. Механиката на самата стрелба е малко неудовлетворителна - очаква се всички тези различни оръжия да действат по различен начин на гадовете - да ги стопяват, пръсват на парчета, да ги изпаряват или изпепеляват, да ги заледяват или пък да хвърчи повече кръв и крайници? За игра, която разчита да прекарате 90% от времето в стреляне, ефектите можеха да бъдат малко по-добри.

Хуморът

Хуморът беше едно от нещата, които отличаваха Borderlands от повечето подобни на нея (ако има изобщо такива) игри. Нещата сериозно загрубяват в тройката и безкрайните референции за екскременти (лайна, на прост език), задници и още от същото, стоят някак изтъркано. The Pre-Sequel сякаш успя да се справи с диалозите и куестовете една идея по-добре, докато тук простотиите се леят с такава сила, че след 2-3 часа игра спира да ви пука и съответно да ви е смешно.

Героите

Георите определено са позитивната страна на Borderlands 3. Beastmaster FL4K например има доста забавни аформизми, основно свързани с изкуствен интелект и роботи. Сирената Amara e онзи готин персонаж, на когото всички искат да подражават, хаотичният Zane - изобщо, в тези герои има живец. Те не само ще ви накарат да се привържете към тях (по доста особен начин), но ще ви забавляват през иначе доста еднообразните куестове и безкрайно пуцане.

Borderlands 3: Още от същото, моля!


Финални думи

Накрая излиза сякаш Borderlands 3 получава повече хейт, отколкото планирах първоначално. Което не е честно. Все пак Gearbox обещаха точно това, което дадоха на феновете. Всъщност основният проблем е, че мина твърде много време от Borderlands 2 и доста хора, включително и аз, очакваха нещо повече. Нещо иновативно и свежо в сериите. Borderlands 3 обаче е още от същото, но с по-безинтересен злодей, по-досаден хумор и дразнещ интерфейс, който е заседнал в миналото. Оставяйки това настрана, играта е забавна и ако я дозирате умерено, може да ви донесе приятни моменти.
още по темата

AMD с нови пакетни предложения от хардуер и игри

Нови чипове и видеокарти дават достъп до Borderlands 3, Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint и The Outer Worlds
02.10.2019 / 08:19

Играч похарчи 110 000 лева в Runescape

Бизнес моделът на модерните игри е тотално сбъркан
19.09.2019 / 10:51

Borderlands: The Handsome Collection и Sonic Mania са игрите в PSN за юни

Игрите ще се появят в PSN на 4-и юни
30.05.2019 / 01:35
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.