Spiderman

Най-добрата игра по най-популярния комикс герой в световен мащаб
Признавам, че вече е леко отегчителен процесът да ревюруирам first party заглавие на Sony за PS4, като в същото време текстът е пълен основно със суперлативи. Като започнем от феноменалния римейк на Shadow of the Colossus, минем сериозния кандидат за игра на годината God of War, допълним отличния Detroit: Become Human и стигнем до настоящия Spiderman, всичко на ААА ниво, произведено с финансовата подкрепа на японския гигант, е злато.

Любопитен за отбелязване момент е, че в рамките на първите 15-20 процента от Spiderman бях по-скоро разочарован от видяното, предвид колосалния хайп около играта. Апропо, дори китната ни родина е обагрена в постери на Spiderman, а това е нещо, което не се случва всеки ден. Всъщност, директно ще започна с нещата, които не ми харесаха по време на преждеспоменатите дебютни 15-20 процента от играта.



На първо място open world-ът бледнее пред това, което създадоха Rockstar със GTAV и Red Dead Redemption. Всичко е безкрайно схематично и напомня за open world на Assassins Creed преди последния рийбут на серията и друг франчайз на Sony – Infamous. И в началото, когато самият травърсъл се извършва с по-бавни темпове, характерните задачки – намери еди-колко си "паячко" артикула, заснеми еди-колко си специфични локации и т.н. чекбоксове за жанра накланят кантара на преживяването в негативната му скала. Другият проблем е подобен на този, който имах с God of War – преди да развиеш няколко умения, свързани с бойната система или обхождането на света, всичко е леко, как да кажа – монотонно. Не прави голям кеф.

Съвсем естествено, бих казал неусетно дори, играта влезе в скоростни релси и оттам споменатата схематичност всъщност започна да кефи. Истината е, че в основата си новият Spiderman е аркадна игра, която разполага и с доста добре структурирана история за нуждите на човека паяк. Честно казано, дори не се сещам за по-добра аркадна игра на ААА ниво за последните 4-5 години. С няколко ъпдейта травърсълът се превръща в неописуемо удоволствие, битките с много противници помпят адреналин на кило, а скоковете от мисия в мисия се случват далеч по-плавно. След 20-я процент цялата игра просто кликва.


Spiderman


Отново ще повторя – Spiderman е игра на чекбоксове, предлагаща малко иновативни прийоми и поемаща много малко рискове по отношение структура и изпълнение и в нито една позната ни реалност не би следвало да бъде слагана до мастодонт като Red Dead Redemption по отношение на добре изграден и рандомизиран open world. Всичко в играта на Insomniac, обаче, е полирано до степен, превръщаща най-новите приключения на култовия комиксов герой в адски хомогенно построен продукт. Впрочем, за близо 30-те часа, които прекарах в играта, почти не попаднах на фатални бъгове, като единственият по-сериозен, който трябва да отбележа, е че счупих скрипта на последователността на основните мисии и ми се наложи (без да рестартирам играта) просто да преиграя една два пъти поред, за да продължа.

Ъпдейтите на костюма, гаджетите на «спайди», challenge мисиите – всичко работи в пълна симбиоза и дори без наличието на 20 пача, на нормална трудност, балансът между тях е отличен.

Едва ли ще изненадам някого, като спомена, че продуктът на Insomniac също е почерпил сериозно вдъхновение и от Batman Arkham серията. Основата на битките, сайд куестовете и цялостната структура на напредване наподобяват на тези в франчайза на Rocksteady. Бойната система обаче е over-the-top х10 спрямо тази в Batman и е една от най-адекватните, създавани някога от западно студио.



Честно казано споделеното в този текст видео би следвало да демонстрира значително по-добре и по-точно за каква лудница говорим спрямо потенциалните тонове авторски излияния, които мога да надробя. Прочее, кадрите от видеото са мои, докато играя challenge мисия на нормална трудност.

За съжаление, не мога да кажа как се държи играта на по-високите трудности и дали балансът при тях е също толкова добър.

В личен план, по мое мнение най-голямото постижение на Spiderman е техническата изработка. И в случая не говоря просто за красивата графика, а за цялостното изпълнение в играта – повечето Spiderman игри в 3D, които съм имал честта да играя през годините, са изключително гличави продукти до степен, в която просто могат да убият цялостното потапяне във вселената.

Програмистите на Insomniac са направили истински чудеса от храброст по отношение на предвижване с бесни скорости и рендъринг. Боговоте на LOD-овете сигурно са били с въпросните типове, защото аз поне не помня игра с подобен мащаб и предвижване да не ми е вадила константно очите с "рязко" изграждане на света пред мен. Колизията, макар и далеч от перфектна на някои конкретни асети (тераси, прозорци с повече геометрия), работи по абсолютно феноменален начин. Анимациите са истински връх и, макар че в един момент финишърите започват да се повтарят, мисля че Spiderman е играта с най-голямо количество такива. Въпросните дори в рамките на цялата игра не натежават с повторенията си, както например се случваше в тазгодишния God of War.

Светът, изграден от Insomniac, е меко казано детайлен – бих казал дори, че предлага твърде много детайл за действие, което обикновено се развива "в облаците". Художниците на американското студио, с помощта на хитри трикове, са опитали да предложат дори детайл на интериорните области в повечето сгради, които обхожда Spiderman.


Spiderman


Чистата и свята истина е че, тук представеният Spiderman e натъпкан догоре със съдържание за почитателите на паяка. Предвид факта, че последният е най-популярният комикс герой въобще решението на Sony най-накрая да инвестира в истинска ААА продукция с негово участие е меко казано удачен финансов ход.

Всички приятели, неприятели, злодеи, гаджети и т.н. са натъпкани в коктейла на Insomniac, при това въпросният е съвсем пресен – представя оригинална история и събития.

Истината е, че ако не излизаше мастодонтът на Rockstar Red Dead Redemption 2 спокойно бих предположил, че Spiderman ще бъде най-добре продаваното заглавие за годината.

За финал, истински завиждам на подрастващите деца, предвид факта, че подобна приказка, подобно виртуално преживяване, им идва на тепсия. За тях подобно достижение е даденост, каквато за мен е била първият Spiderman, издаден за Mega Drive през далечната 1991 г. Както нееднократно споменах, новият продукт на Insomniac е игра, която не поема рискове, но цялостната ѝ полировката я превръща не просто в най-добрата Spiderman игра до момента, но и едно от топ заглавията за 2018 година.
още по темата

Най-очаквани игри на есен 2018 (част втора)

Повече рейсинг и щипка Nintendo
11.10.2018 / 09:55

Най-очаквани игри на есен 2018 (част първа)

Есента на рока...
08.10.2018 / 09:03

ZONE OF THE ENDERS: The 2nd Runner – MRS

Ремастър с аромат на роботи и най-популярната конзолна платформа за всички времена
26.09.2018 / 01:59

Shadow of the Tomb Raider

Отлично, но и не особено запомнящо се приключение
17.09.2018 / 03:01

Най-впечатляващата гейм вода през годините (част 2)

Защото и през септември може да се ходи на море
03.09.2018 / 01:35
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.