Първото от приложенията се казва Unlock Clock. То замества фоновата картина с брояч, отчитащ колко пъти сте отключили смартфона си през деня. След като го свалите трябва да го заредите като "жив тапет" (live wallpaper). От компанията обясняват, че целта на продукта е да помага на хората да отчитат колко ползват устройството си.
Post Box пък има за цел да ограничава честотата на уведомяванията. Вместо да ги получавате веднага, софтуерът ги събира, организира ги и ви ги подава на няколко порции – до четири пъти дневно. От Google обясняват, че целта е да се намали разсейването, причинявано от мобилните устройства. Вижте как работи идеята във видеото:
Друго ново приложение е We Flip. То е предназначено да накара потребителя да намали ползването на смартфона, когато в компанията на други хора. За целта няколко души се свързват чрез него започват сесия. По време на нея се следи кой поглежда екрана на смартфона си, като тя приключва, след като някои от групата отключи своето устройство. Вижте видеото:
Всички сме чували въпроса "Какво би взел(а) със себе си на самотен остров?". По подобен начин четвъртото приложение на компанията, наречено Desert Island, цели да открие кое е най-важно за потребителя. При активирането му на екрана остават връзки само до най-използваните приложения като тези за комуникации и камерата. Потребителят само може да подбира до какво да има достъп, след което софтуерът отправя предизвикателство към него да прекара денонощие в такъв "аскетичен" режим.
Последното предложение на Google се казва Morph. То предлага конфигуриране на различни работни режими, при активирането на които потребителят има достъп до различни приложения. Така например докато сте на работа ще виждате пощата и календара например. Въпросните режими могат да с активират ръчно и автоматично в зависимост от времето или местоположението.
Горните приложения са част от нова експериментална програма на Google. Тя представлява отворена платформа, на която разработчици и дизайнери могат да споделят свои идеи в посока намаляване на прекомерното ползване и зависимостта към мобилни устройства.