Facebook губи популярност сред младежите

Едва 51% от американските граждани на възраст между 13 и 17 години твърдят, че използват най-голямата социална мрежа в света

Младежите в САЩ обръщат гръб на Facebook в полза на други социални медийни платформи като Snapchat и Instagram, сочи проучване на Pew Research Center. Едва 51% от американските граждани на възраст между 13 и 17 години твърдят, че използват Facebook. Това е драматичен спад в сравнение с резултатите от проучването на компанията през 2015 г., когато този процент е бил значително по-висок - 71%, а Facebook е била доминиращата онлайн платформа.

В тазгодишното си проучване, Pew са категорични, че резултатът на Facebook е "значително по-слаб" от този на платформи като YouTube (85%), Instagram (72%) или Snapchat (69%). В предишното проучване само 52% от тийнейджърите съобщават, че използват Instagram, докато 41% са заявили, че предпочитат Snapchat. YouTube не е била част от анкетата през 2014-2015.

Употребата на Facebook е значително по-висока сред тийнейджърите с по-ниски доходи. 70% от живеещите в домакинствата, които печелят по-малко от 30 000 долара (25 700 евро) годишно предпочитат именно тази платформа. При тези, които са част от домакинства с доход от над 70 000 долара (64 200 евро), процентът е двойно по-малък – 36%.

Попитани коя от интернет платформите използват най-често, едва 10% са посочили Facebook. 35% посочват Snapchat, 32% - YouTube, а 15% - Instagram, който също е собственост на Facebook. "И тук тийнейджърите с по-ниски доходи са много по-склонни да използват Facebook от с по-високи доходи – 22% срещу 4%”, се казва в доклада, озаглавен Teens, Social Media & Technology 2018.

Според изследването момичетата са по-склонни да идентифицират Snapchat като най-използвания от тях сайт (42% срещу 29%), докато момчетата влизат най-често в YouTube (39% срещу 25%).

Потребителска база

Това не е първото проучване, което показва, че тийнейджърите в САЩ се дистанцират от Facebook. През февруари тази година проучване на eMarketer оценява, че потребителската база на Facebook сред американците на възраст между 12 и 17 години е намаляла с 9,9% през 2017 г. - три пъти повече от прогнозираното от същата изследователска компания през миналата година. Според нея още още 2,1 милиона американци на възраст до 25 години ще се преориентират през тази година.

Други констатации в тазгодишното изследване на Pew включват факта, че 95% от тийнейджърите заявяват, че имат достъп до смартфон (73% в проучването за 2015 г.). Около 45% от тийнейджърите пък казват, че използват интернет "почти постоянно", което е около два пъти повече в сравнение с предишната анкета (24%).

Въпреки спада при тийнейджърите в САЩ, който е показателен и за техните връстници в много други държави, Facebook остава най-голямата социална платформа в света с 2,2 милиарда месечни потребители.

 

 

още по темата

Филтрите на Snapchat вече могат да разпознават котки

Време е за котешки селфита.
16.10.2018 / 11:21

Snapchat е изгубил 3 млн. ежедневни потребители за последните три месеца

Според компанията причината се крие в новият дизайн на приложението.
08.08.2018 / 11:49

Филтрираните селфита водят до нова тенденция в пластичната хирургия

Хората искат да изглеждат като своите редактирани снимки толкова много, че си създават комплекси.
07.08.2018 / 10:00
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.