Икономика на гейминга: поразяващи любопитни факти и статистика

Ако някога сте се чудили как изглежда цената на игровата индустрия в цифри и колко са богати разработчиците на популярните игри, ще можете да научите отговорите на тези, а и на други интересни въпроси от последните проучвания на компанията 100TB и нейната нагледна инфографика. Вижте ги по-долу.

Никой не може да го оспори: за последното десетилетие видеоигрите от относително нишов начин за “разпускане” и забавление се превърнаха в един от най-печелившите отрасли на развлекателната индустрия. Сега ежедневно милиони хора се потапят във виртуалните светова на игрите и косвено свидетелство за това са миналогодишните рекордни продажби на геймърски хардуер.

Неизбежният извод от всичко това е, че поне разработчиците на популярните гейм заглавия би трябвало да са доста богати. Но как изглеждат действителните показатели в този икономически сегмент?

Този въпрос са си задали интернет експертите от компанията 100TB и, за да му отговорят, са провели обширно изследване, на базата на което са и нарисували и доста интересна нагледна инфографика, отразяваща чисто икономическия аспект на бурно-развиващата се гейм индустрия. Почитателите на цифрите сигурно ще прескочат веднага към диаграмата по-долу, но за всички останали все пак ще сложим преди това и малка извадка на най-важното от доклада на 100TB. Ето накратко основните изводи и любопитни факти от него:

  • През 2016 г. гейминг пазарът е нараснал с 8,5%, достигайки стойност от $99,9 млрд. При това 40% от въпросната сума ($36,9 млрд) се формират от мобилни приложения. Според прогнозите на експертите, вбъдеще, поне до към  2019-а капитализацията на игровия пазар ще расте с по 6,6% годишно — до $118,6 млрд.;
  • League of Legends е най-популярната онлайн игра, с която ежедневно се забавляват по около 27 млн. човека.  През 2014-а тя е донесла на своите създатели $1,3 млрд. Но във “врата”  и дишат и други популярни заглавия като World of Warcraft ($1,2 млрд.) и Pokemon GO (от която само за 60 дни след пускането на заглавието Nintendo спечели $500 млн);
  • Разработчиците от Tencent (създателите на гореспоменатата League of Legends) са най-богатите сред своите колеги:  тяхната пазарна каптиализация се оценява на зашеметяващите $246 млрд (!). След тях идват Nintendo ($42 млрд.), Sony ($38 млрд.) и Activision-Blizzard ($27,44 млрд);
  • Подължава да расте стремително и популярността на киберспортовете: към 2018-а капитализацията на този сегмент може да достигне $1,1 млрд.;
  • Най-богатият киберспортист е Сахил “UniVeRsE” Арора – известен професионален играч на Dota 2, който е спечелил над $2,5 млн.
  • За да подкрепят своите любими създатели на игрово съдържание само жителите на САЩ даряват средно по $4,6 месечно;
  • Знаменитият геймър и видео блогър PewDiePie през своята 7-годишна YouTube кариера е заработил около $124 млн.
  • Като цяло успешните стриймъри могат да заработват до към $100 000 годишно;
  • Към 2020 г. капитализацията на развиващия се пазар на VR-джаджи ще достига $120 000.
  • Както и досега, най-популярната игрова платформа е Steam с около 125 млн. регистрирани потребителски акаунта – повече, отколкото е цялото население на Мексико.

А сега ето я и обещаната инфографика на 100TB:


Икономика на гейминга: поразяващи любопитни факти и статистика

© PCWorld България, pcworld

 

още по темата

Kарта визуализира населението на земята в 3D

Вижте нагледно промените за последните 30 години
20.11.2018 / 05:10
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.