Виртуална зона: Пазарът на настолни компютри у нас е стабилен

Аутсорсинг секторът, държавните поръчки и геймърският сегмент поддържат стабилно ниво на продажбите на настолни компютри у нас, с което родният РС пазар рязко се отличава от глобалния, смятат в родния дистрибутор Виртуална зона. Ръководството на компанията разкри и каква е формулата за успешен бизнес според тях.

Във времена, когато всички големи аналитични агенции оповестяват апокалиптични картини на рязко намаляващи в глобален мащаб продажби на настолни компютри, лаптопи и дори таблети, поддържането на стабилно растящ дистрибуторски бизнес именно в този пазарен сегмент изглежда почти като чудо. Още по-невероятно изглежда, когато основният фокус е поставен не на друго, а на добрите-стари настолни РС-та. И все пак именно такъв е случаят с родната дистрибуторска компания Виртуална зона, която от създаването си през 2000 г. досега се радва на стабилно растящи, макар и не рекордно големи приходи, генерирани точно от този критичен сегмент.

Това разказа вчера по време на среща с журналисти изпълнителният директор на компанията Константин Грозданов (на снимката), според когото този на пръв поглед необичаен феномен си има своето логично обяснение.

Според специалиста, от една страна за това допринася фактът, че Виртуална зона държи около 30% (по оценките на самата компания) от родния пазар на асемблирани РС-та, продукти и периферии за тях. Грозданов смята, че за разлика от световния, PC пазарът в България е стабилен и това се дължи на приноса на три основни сегмента: държавните поръчки, които по принцип са относително постоянна величина в почти всяка държа, също така постоянния геймърския сегмент във високия клас и софтуерната индустрия, най-вече аутсорсинг секторът. По думите на мениджъра, нещото което ни разграничава от обичайната тенденция на РС пазарите в останалата част от света са многото софтуерни компании, които разработват продукти за износ и постоянно разкриват нови работни места. А нерядко, техните проекти се възлагат и със сериозни хардуерни изисквания, които налагат редовни обновявания на РС базата.


Виртуална зона: Пазарът на настолни компютри у нас е стабилен

© PCWorld България, pcworld

Изглежда логично, а и отговаря на наблюденията и оптимистичните очаквания на родните пазарни анализатори (в лицето на CBN). Разбира се, Виртуална зона подкрепя основния си РС фокус, като набляга и на други съпътстващи направления. Компанията е един от водещите партньори на TP-Link в страната, а поддържа и обширно продуктово портфолио като дистрибутор на марки като Delux, Chieftec, Microlab, Mikrotik, Deepcool, Zalman и др. Освен това фирмата предлага компютри на известни световни марки като Acer, Asus, Dell, Fujitsu, HP Inc., Lenovo, Toshiba и разработва цялостни ИТ решения.  Като цяло, според Грозданов, формулата за успешен дистрибуторски бизнес на малкия роден пазар в трудния хардуерен сегмент е проста. По мнението а специалиста тя включва няколко основни компонента: поддържане на мотивиран и компетентен екип, развиване на онлайн продажбите и адекватно отношение към изискванията на пазара.

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.