Продажбите на потокова музика за сефте надхвърлят традиционните

Макар наблюденията на RIАA да покриват само САЩ, последният доклад на асоциацията демонстрира ясна тенденция в развитието на музикалния пазар.

През последните години тоталната дигитализация на мултимедийното съдържание промени значително и картината в звукозаписната индустрия, въпреки чутовните усилия на последната да продължи с продаването на дискове и албуми. Това показва и последния доклад на Американската асоциация на звукозаписните компании (RIAA), достъпен в PDF формат.

Въпросният отчет съдържа редица положителни показатели, каквито са например увеличените с 0,9% на годишна база приходи достигащи $7 млрд. за 2015 г., но Асоциацията не е много доволна най-вече от скромните приходи от продажба на потокова музика.

Продажбите на потокова музика за сефте надхвърлят традиционните

Това изглежда малко странно на фона на факта, че през миналата година услугите за слушане на потокова музика за първи път са донесли на музикалната индустрия в САЩ повече приходи, октолкото традиционните продажби на отделни песни или албуми – съответно $2,4 млрд. срещу $2,3 млрд. Този резултат съответства на годишен ръст на потоковите продажби от 34%. За сравнение, година по-рано продажбите в този сегмент са нараснали с 27% спрямо предходния отчетен период.


Продажбите на потокова музика за сефте надхвърлят традиционните

© PCWorld България, pcworld

Това, от което не са доволни в RIAA, е обемът на приходите, който според тях не съответства на огромния обем от потребявана потокова музика. Според данните на асоциацията, дори виниловите плочи, които днес отново са на мода след десетилетия на забвение, са донесли повече приходи, отколкото милиардите потокови канали с Ad-supported лицензи на сайтове от типа на YouTube – $416 млн. срещу $385 млн.


Продажбите на потокова музика за сефте надхвърлят традиционните

© PCWorld България, pcworld

Разбира се, споделяйки собствените си произведения в платформи като YouTube музикантите получават и редица други ползи, но броейки само парите, в RIAA не отчитат този факт.


Продажбите на потокова музика за сефте надхвърлят традиционните

© PCWorld България, pcworld

Както отбелязват колегите от The Verge обаче, дори само видео услугата YouTube може да изиграе много важна роля за по-нататъшния ръст на приходите за музикалната индустрия, особено с новите си предложения като YouTube Music и YouTube Red, които срещу скромно заплащане предлагат съдържание без реклами. Наистина, засега тези оферти са валидни само за САЩ и не се знае дали ще бъдат предложени и в други географски региони, но е факт, че всеки платен абонамент за тях носи повече приходи за всички, които имат участие в създаването и разпространението на музика.

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.