Кой светна луната, защо и как? TAT Creative разкриват тайната

Интервюто с TAT Creative – авторите на мобилната игра Who Lit The Moon, ни дава възможност да хвърлим още един поглед към кухнята на мобилните игри у нас. Ето какво още разкриват разработчиците за мотивацията и тенденциите в тази област.

На страниците на PC World, вече сме отразявали появата на мобилната приказка-игра предназначена за най-малките Who Lit The Moon ("Кой светна луната"). Авторите са малкото и независимо българско студио TAT Creative. В интервю за нашето издание, Мая Бочева (първоизточника на цялата идея и художника зад рисунките) отговаря на въпросите ни...

Разкажете ни как дойде идеята за Who Lit The Moon и колко време ви отне реализирането на проекта?

Идеята долетя още преди много години, когато измислях сценарий за анимационен филм. После се превърна в множество мини сценарии за сериал.

Какви бяха източниците ви на вдъхновение, докато разработвахте Who Lit The Moon?

Псевдонимът ми Уики (Wicky) идва от "палаво" и "щуро", но също така се ползва, като прякор на вещиците в някои региони на САЩ. Избрах си го, заради афинитета ми към вещиците. Следователно, исках в сценария на Who Lit The Moon да присъства вещица.
С едно доуточнение – ВЕЩица означава някой, който е много ВЕЩ, знаещ и можещ, който разбира как се случват нещата около нас. И най-важното (което научих и от книгите на Тери Пратчет) е, че вещиците са такива, само когато помагат.
Такъв е и случаят на вещицата Звездна от приказката. Защото тя помага на луната – да свети.


Към момента са достъпни две части на Who Lit The Moon; какви идеи имате да продължите историята?

Историята отдавна си има край. Но тъй като разработването й е доста сложно и изисква много време и средства, решихме да пускаме историята на части. Надявам се скоро да можем да пуснем и третата част. За целта обаче, е нужен достатъчно интерес към първите две части.



Ако можехте да върнете часовника назад, какво бихте променили в Who Lit The Moon?

Часовникът беше връщан много пъти и в момента играта е толкова преработена, че излиза в най-добрата си форма. Първоначално беше направена на FLASH за инсталиране на компютър. Сега анимациите и всички картинки са дорисувани, а много от тях са направени на ново, специално за мобилната версия. Мини-игрите са много повече, приказката е напълно интерактивна и всичко е детайлно изпипано, за да носи възможно най-много радост на децата. На този етап няма нещо, за което да съжаляваме и да искаме да променим, напротив – пускаме играта в най-добър вид!



През последната година мобилният пазар беше залят от игри еднодневки благодарение на феномена Flappy Bird; смятате ли, че игри като вашата в крайна сметка ще надделеят на пазара?

Това е нормално не само за игрите, но и за всички продукти, които излизат на пазара. Аз имам сериозно наблюдение и над детските книги. Преобладават бързо направените, евтини за производтство книги, с ниско качество на печат и изработка. Но те и струват по-малко и хората са изкушени от ниската цена.
Качеството може да надделее, само ако самите хора, които си купуват – потърсят въпросното качество. Нещо, което е особено важно за подрастващи, за които ние носим отговорност как ще им представим света. В моят опит съм забелязала, че децата много точно оценяват добре изглеждащата и интересна история. Стига да има кой да им я поднесе! Качествените музика, книги и филми имат достатъчно голяма аудитория, но тя никога не е била преобладаваща. Нямам такива изисквания и за нашата игра. Единствено си мечтая да стигнем до повече от децата, които биха я харесали!
Освен това нашата приказка е и с обучителен характер, защото има игри за писане, за броене, за подреждане на часовника, за оцветяване, много логически игри и т.н.
Иначе няма нищо лошо в еднодневките. Хубаво е да има от всичко на пазара!

 


Кой светна луната, защо и как? TAT Creative разкриват тайната

© Владо Георгиев, pcworld


А кои са вашите любими мобилни игри? Какво играете в момента?

Аз обожавам игрите на Amanita Design и съм в трепетно очакване на Somorost 3. Друга подобна игра, която ме погълна изцяло е The Tiny Bang Story.
От по-детските приложения, имам няколко любими игри, които често си пускам, това са Green Riding Hood, Wizard of Oz Storybook, Little Fox Music Box, Rolling Pea, Pettson's Inventions и The Witch With No Name. А в последно време се опитвам да намеря време, за да изиграя на компютъра Ori And The Blind Forest. На таблета обожавам да играя на една игра, на която така и не се появи продължението, но се надявам, че ще успеят да го реализират, защото е уникална: Chronology: Time Changes Everything


По последни данни, по-малко от 30 процента от реализираните мобилни проекти успяват да покрият парите си за разработка, а със стабилна печалба са около 10 процента. Какво бихте посъветвали начинаещите разработчици?

Бих посъветвала както мобилните разработчици, така и разработчиците във всяко едно направление – захващайте се с нещо само, ако наистина го желаете силно! Тогава процентите няма да ви изплашат.
Аз правя тази игра само защото страшно много искам да я направя. Бъдещето ще покаже дали децата са харесали това, което се харесва и на мен, защото го правя безкомпромисно и с високо качество. До сега не съм попадала на толкова подробно разработено приложение като нашето, което е от този вид (на интерактивните приказки-игри). Движим се на ръба на лудостта в момента и риска наистина е голям, но аз виждам, че нямаме особена конкуренция. Едиственото, което ни е нужно е играта да стигне до децата – те могат да я оценят най-добре и тогава нямам съмнение в успеха на играта. Притеснява ме единствено това, дали приложението ни ще стигне до достатъчно деца...

Какви са плановете ви за бъдещето? Who Lit The Moon на още платформи, съвсем нова игра или...?

Who Lit The Moon е само първата приказка от поредица приказки, които дават отговорите на любопитковите въпроси на децата. Втората приказка от поредицата е готова на 50%. А проектът Туй-Онуй е замислен да има в ядрото си тази поредица приказки и около тях да се случват още множество игри и истории, които да са под различна форма и да излизат в различни медии. Има разработен куест по историята, който е за компютър, има замислена игра с карти, има отделно игра само за смартфони и множество печатни издания. Всички те разказват за приказния свят Туй-Онуй, в който е пълно с причудливи същества, като вещицата Звездна. Във тората приказка се появяват много нови герои. Надявам се да успеем да покажем и тях! :)

Официалната страница на TAT Creative

Facebook профил

Who Lit The Moon за iPad

Who Lit The Moon за Android


Кой светна луната, защо и как? TAT Creative разкриват тайната

© Владо Георгиев, pcworld

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.