Gamescom 2014: нови хоризонти за игрите, тенденции и анализи

 В рамките на само няколко години, Gamescom се превърна от непретенциозно европейско изложение в най-посещаваното събитие от този род в световен мащаб. Всяка година близо четвърт милион посетители и журналисти обсаждат изложбения център в Кьолн, Германия, за да видят и докоснат най-новото от света на гейм индустрията. 

Gamescom вече е събитие, което диктува тенденциите в света на игрите и успешно популяризира и налага най-актуалното, най-интересното и най-качественото от бранша.

Именно в следващите редове, ще погледнем към новите хоризонти пред игрите, ще проследим някои от тенденциите, които се появяват на пазара и върху които ще се акцентира на тазгодишното издание на Gamescom (13-ти – 17-ти август).


Gamescom 2014: нови хоризонти за игрите, тенденции и анализи

© Владо Георгиев, pcworld


Gamescom 2014тематика и тенденции

Тазгодишното издание на изложението ще премине под мотото „Откриване на нови светове, чрез гейминг“. Очевидно мотото е силно повлияно от настоящето развитие на гейм индустрията – с нарастващата изчислителна мощ и новото поколение конзоли, в игрите срещаме все по-пълнокръвни и мащабни светове. Голямото разнообразие в тематиката е доказателство, че разработчиците експериментират по-смело от всякога – от Париж по време на френската революция (Assassin's Creed Unity / Ubisoft), през Лондон в края на 19-ти век (The Order 1886 / Sony Computer Entertainment и Ready at Dawn Studios), до извънземните планети в Evolve / 2K Games и Turtle Rock Studios и приказните светове във Fable Legends / Microsoft Game Studios и Lionhead Studios.

 


Gamescom 2014: нови хоризонти за игрите, тенденции и анализи

© Владо Георгиев, pcworld

 

Отворените, епични в пропорциите си светове са израз и на желанието играчите да прекарват колкото се може по-дълго време в дадена игра. Това е интересно, тъй като до скоро тенденцията беше за по-кратки, но наситени с емоция и екшън заглавия.

Отворените светове в новото поколение игри
Поглеждайки към рекордно дългия каталог от заглавия, които ще видим под една или друга форма на Gamescom 2014, прави впечатление, че най-големите и чакани игри, като новата Zelda за WiiU (Nintendo) или Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain (Konami и Kojima Productions) са с отворени светове. Да, имаме чудесни примери от близкото минало за великолепно реализирани отворени светове, като The Elder Scrolls V: Skyrim, Grand Theft Auto V и Red Dead Redemption, но с възхода на изчислителната мощ и новите конзоли, понятието „отворен свят“ ще придобие съвсем различно измерение. Възможността да се създават все по-големи и живи игрални светове, неминуемо ще оскъпи разработката им. Освен това, въпреки отминалата глобална финансова криза и постъпателната инфлация, разумния праг (от 60 долара) на цените на игрите не се е покачвал от цяло десетилетие.

 


Gamescom 2014: нови хоризонти за игрите, тенденции и анализи

© Владо Георгиев, pcworld

 

Добрата новина за играчите е, че отворените светове в новото поколение игри, ще предоставят много по-голяма свобода на действие и възможност всеки сам да гради приключението си. Неща които правят гейминга уникално средство за преживявания и развлечение. 

 


Gamescom 2014: нови хоризонти за игрите, тенденции и анализи

© Владо Георгиев, pcworld


Игра и играч стават едно цяло

Все повече от разработчиците осъзнават творческия потенциал на играчите и започват да внедряват редактори в игрите, за да могат потребителите да реализират собствените си нива (Mario Maker на Nintendo), персонажи (The Sims 4 / Electronics Arts и Maxis Software) или цели игри (Project Spark / Microsoft Game Studios и Team Dakota). Разбира се, собствените творения са достъпни и за другите играчи по света. По този начин, геймъра е не просто консуматор, а и дизайнер, творец, на който не е необходим дългогодишен стаж с комплексни програми и инструменти.

 


Gamescom 2014: нови хоризонти за игрите, тенденции и анализи

© Владо Георгиев, pcworld

 

За разлика от преди 10 години примерно, в днешно време разработчиците се уповават много повече на фенското мнение. В онлайн пространството непрекъснато текат проучвания, а големите компании не случайно залагат на публични бета тестове, какъвто е случая с Battlefield Hardline (Electronic Arts и DICE), Halo 5 (Microsoft Game Studios и 343 Industries), Heroes of Might and Magic Online (Ubisoft и Blue Byte). В замяна, разработчиците имат по-ясна представа какво трябва да се подобри и върху какво трябва да се акцентира за в бъдеще.

 


Gamescom 2014: нови хоризонти за игрите, тенденции и анализи

© Владо Георгиев, pcworld

 

Същевременно много от малките разработчици се обръщат към краудфъндинг, като Broken Age (Double Fine), Shovel Knight (Yacht Club Games), Dreamfall Chapters: The Longest Journey (Red Thread Games), Wasteland 2 (inXile entertainment), Project Eternity (Obsidian Entertainment) и много други. Само ако има достатъчно хора, които да подкрепят проекта финансово, продукцията на съответната игра стартира. Нещо повече – разработката на всеки от тези проекти, се надзирава от фен базата си и по този начин, стъпките в грешна посока са редуцирани до абсолютния минимум. Няма друга форма на забавление, която да предоставя такова ниво на влияние върху крайния продукт.

 


Gamescom 2014: нови хоризонти за игрите, тенденции и анализи

© Владо Георгиев, pcworld



Гейминг приложения за ентусиастите
В последните няколко години бумът на мобилни игри дойде основно от кежуал играчите, тези, които рядко прибягват до услугите на гейминга, а когато го правят, се фокусират върху малки и лежерни заглавия. При все това, все повече игри и приложения насочени към ентусиастите излизат за смартфони и таблети, като Civilization Revolutions 2 (2K Games), Sigils: Schlacht um Raios (Gameforge) и Anno: Build an Empire (Ubisoft). Следователно все повече мобилни игри поддържат мултиплейър, където играчите се изправят един срещу друг посредством Интернет или Bluetooth. Този тренд е предизвикан и от постоянно нарастващата производителност на мобилните устройства. Вече всеки смартфон от среден клас е с четириядрен процесор, мощен графичен чип и тъч екран с висока резолюция. Този метод на разработка ни дава все по-мащабни и впечатляващи мобилни игри.

 


Gamescom 2014: нови хоризонти за игрите, тенденции и анализи

© Владо Георгиев, pcworld

 

Нека не забравяме също така, че все повече конзолни игри предлагат специализирано приложение за смартфони и таблети, чрез което се повлиява директно на гейм света - Tom Clancy's The Division (Ubisoft и Massive Entertainment), Titanfall (Electronic Arts и Respawn Entertainment), Grand Theft Auto V (Take-Two Interactive и Rockstar Games), Destiny (Activision и Bungie).

 


Gamescom 2014: нови хоризонти за игрите, тенденции и анализи

© Владо Георгиев, pcworld



Безплатните игри превземат всички платформи
Безплатните игри започнаха да окупират всички платформи, а се предлагат и от все по-голяма част от водещите разработчици в бранша - Bandai Namco, Bethesda, Valve и Blizzard, са само част от примерите. До момента, бизнес модела, при който играта е безплатна, но предлага възможност за закупуване на съдържание, беше перфектно усвоен от мобилните платформи, онлайн и браузър игрите. Сега вече е ясно, че Free-2-Play е неизменна част от бизнес модела на дигиталните заглавия за всички платформи.

 

 


Gamescom 2014: нови хоризонти за игрите, тенденции и анализи

© Владо Георгиев, pcworld

 

Тази практика очевидно допълва традиционния модел, при който игрите се закупуват при фиксирана цена и предлага гъвкавост в редица параметри. За сравнение спрямо другите форми на забавление, гейминг индустрията успешно е създала бизнес модел в дигиталната ера, който е специално насочен към комерсиално настроените потребители. По този начин разширявайки влиянието си до невероятни висини, спрямо период от преди само 5 години.

 


Gamescom 2014: нови хоризонти за игрите, тенденции и анализи

© Владо Георгиев, pcworld

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.