Тенденции 2014: Уеб дизайн, маркетинг и мобилни приложения

Мобилните технологии, добавената реалност и видео съдържанието ще доминират в света на онлайн услугите през новата година. През следващите 12 месеца съдържанието ще възвърне водещата си роля в уеб бизнеса и дигиталния маркетинг, а иновативните типографски решения и технологии като HTML5 ще играят все по-важна роля в създаването на запомнящи се сайтове, гласи прогнозата на уеб агенция eDesign за тенденциите в сектора през 2014 г.

Мобилните приложения и разплащания ще играят все по-осезаема роля в сектора на онлайн услугите, компаниите ще търсят нови социални канали и алтернативи на Facebook за своите послания, а ненапудрените и реалистични рекламни формати, в комбинация със силно съдържание ще бъдат водещи в онлайн маркетинга. Това са част от предвижданията в традиционната прогноза за развитието на онлайн сектора на екипа на дигитална агенция eDesign. Изводите пък гласят, че технологии като HTML5 и CSS3 ще позволяват създаването на още по-запомнящи се дизайни, видео съдържанието ще измести текста, а нови класове мобилни устройства, както и технологии като „добавена реалност" ще доведат до появата на още по-иновативни маркетингови решения.

Ето и подробностите за тенденциите в уеб дизайна, дигиталния маркетинг и мобилните приложения и услуги, така, както ги виждат в агенцията.

Тенденции при уеб дизайна

„Все още голяма част от дисплей рекламата в интернет е базирана на технологията Flash, което я прави недостъпна на множество мобилни устройства и позволява лесното й изключване от самите браузъри, но тази тенденция ще се промени през 2014 година. Проблемът с „пакетирането" на рекламата в един файл е това, което все още принуждава порталите да използват Flash в банер позициите си, но през новата година се очаква компаниите да се обърнат към новата версия на езика HTML5" , посочва Георги Костов, криейтив директор на eDesign. Според него, по-широкото навлизане на технологии като HTML5 и CSS3 ще позволи създаването на по-креативни анимации и паралакс ефекти. Добре премислените и умерени HTML ефекти ще бъдат в основата на изготвянето на съвременни и запомнящи се уеб страници през тази година.


Тенденции 2014: Уеб дизайн, маркетинг и мобилни приложения

© PCWorld България, pcworld

Според Георги Костов, съдържанието ще възвърне водещата си роля в уеб пространството, за сметка на популярните през последните години практики за автоматизирани, нискобюджетни Facebook* кампании, пазаруване на „лайкове" в социалните мрежи, създаване на многобройни еднотипни текстове и псевдоновинарски сайтове с изкопирано съдържание, целящи постигане на по-добра позиция в търсачките. Създаването и употреба на качествено съдържание (текст, снимки, видео) ще става все по-ключово за изграждането на добро уеб присъствие, а причините за това са както в поведението на потребителите, които стават все по-критични от една страна, така и в новите ъпдейти на Google от друга.

Една тенденция, която отдавна наблюдаваме в други страни по света, скоро ще стане факт и у нас: видео съдържанието ще измести текста като най-значим инструмент за представяне на новини, концепции и фирмени послания. Въпреки че все още продуцирането на видео съдържание е доста скъпо, все по-често наблюдаваме този формат както в медийните и блог сайтове, така и в социалните мрежи, презентационни сайтове, онлайн магазини и др. Появата на нови и по-достъпни технологии за създаване на видеоклипове ще засили тази тенденция през следващите месеци.


Тенденции 2014: Уеб дизайн, маркетинг и мобилни приложения

© PCWorld България, pcworld

Адаптивният (responsive) дизайн през новата година ще бъде повсеместно явление. Предвид статистиките за увеличаващата се употреба на смартфони, таблети и други мобилни устройства в България, неналичието на responsive дизайн или мобилна версия на дадена интернет страница вече може да се нарече най-малкото недалновидно и повечето нови уебсайтове ще бъдат съобразени с тази тенденция. Големината на телефонните дисплеи, все по-бързите мобилни връзки и все по-продуктивните телефони ще бъдат предпоставка адаптивните сайтове да се наложат за сметка на т.нар. „native" мобилни приложения.


Тенденции 2014: Уеб дизайн, маркетинг и мобилни приложения

© PCWorld България, pcworld


През тази година в уеб дизайна ще навлязат нови и интересни типографски решения. Тенденциите са към употреба на по-големи шрифтове, както и към използване на няколко различни гарнитури. Използването на уеб-шрифтове прави възможни значително по-интересни типографски решения. И през новата година обаче ще си остане проблем намирането на качествени кирилски шрифтове за уеб.



Тенденции при мобилните приложения и услуги

Очакванията са през тази година да навлязат по-широко т.нар. „wearable devices" - устройства, които се носят по ръцете, главата или дрехите. Първите „умни" часовници и очила за добавена реалност вече са на пазара и очакванията са през тази и следващите години да видим все по-интересни устройства от този тип. Те ще дават добавена стойност в различни житейски ситуации и навици (контрол на достъпа, биометрика, разплащания, забавление и игри, образование и др.). Всички тези джаджи, ще бъдат свързани с мобилни телефони или направо с интернет, което ще създаде нова пазарна ниша и интересни нови възможности за дигитален маркетинг и продажби.

Mobile apps

През 2014 г. разплащанията през телефона (pay-through-phone) ще навлязат все по-широко в ежедневието ни, създавайки нови възможности за електронна търговия. Най-общо в момента са разпространени четири основни начина за разплащане с мобилен телефон - SMS с добавена стойност, надплащане към месечен абонамент, безконтактни транзакции посредством технологията за пренос на данни на близко разстояние NFC (Near Field Communication) и интернет базирани виртуални портфейли. Последните бележат най-голям ръст, като такива услуги вече предлагат повечето големи онлайн играчи.

pay-through-phone

В мобилния сектор ще се наложат мултиплатформените приложения. Все повече услуги и приложения оперират изнесени на виртуални сървъри, използвайки концепцията за „софтуер като услуга (SaaS – Software as a Service). Това ще позволи на мобилните устройства от средство за забавление, комуникация и достъп до информация, да се превърнат в пълноценни работни платформи.

Тенденции в дигиталния маркетинг

Въпреки опасността от насищане, ремаркетингът и през тази година ще се налага като работещ инструмент в дигиталния маркетинг. Аудиторията, която вече е посещавала даден сайт или приложение, ще бъде все по-важна за компаниите и медийните организации, а появата на нови инструменти за ефективна комуникация с нея ще засили този процес, убеден е Георги Костов.

Според творческия директор на eDesign, през 2014 г. все по-често ще чуваме концепции като „multichannel" и „omnichannel" маркетинг. Търсенето на по-ефективни канали, голямата конкуренция, стремежът към по-високи стойности на показатели като FAD (Frequency of advertising display) от страна на рекламодателите, ще доведе до изместване на формата на реализиране на рекламните кампании. Планирането ще става все по-сложен и интересен микс от креативност, визуална комуникация, технически познания, добро медийни покритие и сложни механики за ангажиране на потребителското внимание.


Тенденции 2014: Уеб дизайн, маркетинг и мобилни приложения

© PCWorld България, pcworld

Нуждата от нови социални канали за реклама ще стане все по-осезаема през новата година. Наличието на некоректна и подвеждаща реклама във Facebook неминуемо ще доведе до строги регулации по отношение на използването на мрежата като рекламна платформа. Освен това, конкуренцията в нея е огромна, което ще бъде предпоставка за развитие на алтернативни социални канали като YouTube, Pinterest и др. Същевременно се очаква тенденция за използването на повече рекламни снимки и изображения в социалните канали, както и разнообразяване на кампаниите там.

Все по-актуални през новата година ще са ненапудрените и реалистични рекламни формати, които се възприемат много по-лесно от потребителя и внушават честност и откритост на посланията. В комуникацията с потребителите ще доминират простите и ясни послания.

Мобилният маркетинг ще навлезе с бързи темпове през новата година. Движещи фактори за тази тенденция ще бъдат ръстът в употребата на „умни" мобилни устройства, както и новите технологии и приложения за мобилна реклама като „geo tracking", локално търсене на продукти и оферти, добавена реалност и др. 


Тенденции 2014: Уеб дизайн, маркетинг и мобилни приложения

© PCWorld България, pcworld

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.