Продажбите на таблети за първи път надхвърлиха тези на нетбуците

Това твърди ново глобално проучване на агенцията ABI Research, според която тенденцията е трайна и няма да се обърне.

През второто тримесечие на годината (Q2 2011) глобалните продажби на таблети за пръв път надхвърлят тези на нетбук устройствата, твърди ново проучване на агенцията за пазарни анализи ABI Research, според което за указания период на световните пазари са реализирани 13,6 млн..таблета срещу 7,3 млн. нетбука. Както се вижда, разликата в полза на таблетите е значителна, особено като се има предвид, че само тримесечие по-рано, през Q1 2011, в света са продадени 6,4 млн. таблета и 8,4 млн. нетбука.

Според аналитиците от ABI Research, тази тенденция е трайна и няма основания да се смята, че ще се обърне. В същото време специалистите уточняват, че не става въпрос за пазарен канибализъм (т.е. таблетите не "изяждат" пазара на нетбуци), а по-скоро за силен потребителски интерес към най-интересния за момента тип устройства. Друг интересен извод от проучването на компанията е, че най-продаваните таблети по света продължават да са iPad-ите – според ABI Research, делът на Apple в този сегмент през второто тримесечие на годината е 68%.

Агенцията прогнозира, че за цялата 2011 година продажбите на таблети ще достигнат към 60 млн. броя, докато резултатът в нетбук сегмента ще е около 32 млн. По мнението на ABI Research, нетбуците ще запазят сравнително голям дял на мобилния пазар, особено на т.нар. развиващи се пазари, тъй като все още имат едно съществено предимство пред таблетите – ниската цена. 

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.