В България най-много се търсят инженери, мениджъри и занаятчии

Това твърди Менпауър България, като се позовава на ново международно „Изследване за недостига на таланти”, проучващо пазара на труда, както у нас, така и в още близо 40 държави по света.

42% от работодателите в България споделят, че имат трудности да попълнят свободни позиции в сравнение с 34% в световен мащаб, информират от компанията Менпауър България, която днес обяви резултатите от „Годишното изследване за недостига на таланти" на ManpowerGroup. Според въпросното шесто годишно издание на изследването за недостига на таланти, в България позициите, които работодателите намират за най-трудни за попълване, са инженери, мениджъри и ръководни кадри и занаятчии, а ИТ специалистите са едва на седмо място в Топ 10 класацията за най-търсените позиции у нас.

 

 

Като най-чести причини за търсенето на споменатите специалисти в проучването се посочват "недостигът на таланти" (липсата на подходящи кадри), липсата на опит, технически умения и квалификация, личи още от проучването на специализираната компания.


В България най-много се търсят инженери, мениджъри и занаятчии

© PCWorld България, pcworld

 

Новият доклад на ManpowerGroup „Да „произведем" таланти за Човешката ера" предоставя и някои препоръки за това как работодателите могат да разрешат парадокса на липсата на таланти и изобилието на налични работници. Сред тях фигурират неща като изграждане на цялостна стратегия за работната сила, осъвременяване на моделите за работа и практиките, свързани с човешкия капитал, които да отговорят на реалността на 21-ви век, и сътрудничество с правителствата, образователните институции и отделните индивиди.



В България най-много се търсят инженери, мениджъри и занаятчии

© PCWorld България, pcworld


Сред най-честите решения, които работодателите в България използват, за да преодолеят трудностите, свързани с намирането на подходящ персонал, са да назначават служители, които в момента нямат уменията за позицията, но имат потенциал за развитие (59%); предоставят допълнителни обучения на настоящите си служители, за да попълнят свободните позиции (29%) или променят стратегиите си за реклама и подбор на персонал (26%).

Пълните резултати от шестото годишно „Изследване за недостига на таланти" и доклада „Да „произведем" таланти за Човешката ера" са достъпни в "Изследователския център" на официалния сайт на ManpowerGroup в PDF формат. 

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.