Бурното развитие на пазара на таблети ще продължи и през 2011 г., смята IDC

Аналитиците от IDC отбелязват нарастващ потребителски интерес към таблетите в края на 2010 г. – тенденция, която според тях ще се запази и през новата 2011 г., когато на пазара се очакват много нови модели и играчи, както и обновен Apple iPad.

Най-новото проучване за таблет пазара, публикувано от IDC, за пореден път потвърждава, че през 2010 г. доминиращо устройство в сегмента продължава да бъде iPad. Според въпросния доклад около 87% от продажбите през третото тримесечие на 2010 г. се дължат именно на таблета на Apple. Малко по-различна ситуация показват прогнозите на агенцията за последното тримесечие на миналата година – според тях през този отчетен период ролята на конкурентните устройства вече ще е значително по-голяма, макар че не се очаква iPad да бъде изместен от лидерската позиция.



Освен това, аналитиците отбелязват и нарастващ потребителски интерес към таблетите в края на 2010 г. – тенденция, която според тях ще се запази и през новата 2011 г., когато на пазара се очакват много нови модели и играчи, както и обновен iPad. В IDC отбелязват ръст на световния пазар на таблети от порядъка на 45% между второто и третото тримесечие, което не се случва често в зараждащи се пазарни сегменти, какъвто е този на таблетите.

Тази продуктова категория присъства сравнително отскоро и в категоризацията на самата агенция, която определя като "медиа таблет" всяко "устройство в таблет форм фактор с цветен екран с диагонал над 5 инча и под 14 инча, използващо олекотена операционна система (iOS или Android) и процесори с x86 или ARM архитектура". 

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.