Интернет потребителите в България вече са 3,5 милиона

Към ноември тази година 46% от населението на страната е в Интернет, твърди проучване на е-Академия.
е-Академия е направила проучване на Интернет пазара в България, базирайки се на данни от Gemius, Nielsen и Synovate, което ще бъде представено в рамките на предстоящата следващата седмица Webit METRIX конференция.

Данните от изследването сочат, че към ноември 2009 г. Интернет потребителите в България са достигнали 3,45 милиона, което представлява около 46% от населението на страната. За София интернет потребителите надхвърлят 68% от населението, за Варна - около 60%, а за големите градове като цяло - над 50%. За сравнение, през декември 2008 г. Интернет потребителите у нас са били 2,78 милиона, т.е. само за една година те са се увеличили с 24%.

Интересни са и фактите, свързани с ръстовете по отделните сектори. Например стойностите за "среднодневни браузъри" за „Новини и информация" сочат ръст от над 35% на годишна база - от ноември 2008 до ноември 2009 г.

„За сравнително кратко време Интернет потребителите в България се увеличиха драстично. През първото тримесечие на 2007 г. по данни на Евростат към Европейската комисия, Интернет достига до едва 19% от населението на България, което за по-малко от три години прави ръст от около 250%. Предвид бързите темпове на развитие, брандовете в България все още се адаптират към новите форми за комуникация с потребителите в дигиталната среда. Комуникацията им е плаха, нетаргетирана и най-вече с много ниски инвестиции. По отношение на бюджетите, отделени за онлайн реклама пазарът е все още в своя инфантилен стадий, докато като потребители е съпоставим със сравнително развитите пазари на страните от Централна Европа", коментира Пламен Русев, председател на е-Академия.

На 10 декември в рамките на Webit METRIX Conference маркетинг мениджърите на големите и средни компании в България ще имат възможност да чуят от някои от най-изявените европейски експерти от Synovate, Gemius и Nielsen как могат да планират и оптимизират ефективността на рекламата си в Интернет и как да ползват онлайн обществата за проучвания така, че да достигнат максимално ефективно до своите целеви групи в рамките на растящото Интернет потребление в България, добавя Пламен Русев.


Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.