Проучване показва, че всяка година европейците публикуват по 597 селфита

58% от европейците си правят #nofilter снимки, а над 50% споделят такива, свързани с каузи, за които ги е грижа
Селфито остава една от най-предпочитаните функции при смартфоните. Това сочи ново проучване на GingerComms, поръчано от HONOR, което прави интересни разкрития за селфи културата в Европа. Според него популярността им продължава да расте, като 85% от европейците споделят, че си правят повече селфита от когато и да е било преди. 35% от отговорилите пък казват, че според тях в бъдеще ще се комуникира единствено чрез изображения.

Бум на селфитата
Селфитата не са нов феномен, като най-големият им пик бе през 2013 г., когато Oxford English Dictionary избра "селфи" за дума на годината. Проучването показва, че днес селфитата са не по-малко популярни, даже напротив – всяка година европейците си правят по 597 такива снимки. Това води и до нарастваща нужда от смартфони със специални селфи камери и AI технологии. Разглеждайки държавите по отделно, става ясно, че Испания е безапелационен първенец в региона със средно 728 селфита на човек, следвана от Италия (718), Германия (588), Франция (562), Холандия (520) и Англия (468). Противно на общоприетото схващане, проучването показва още, че мъжете във Великобритания и Холандия си правят повече селфита на седмична база от дамите.

Себеизразяване чрез селфита
Според статистиката европейците споделят с роднини и приятели близо половината от всички снимки, които правят със смартфоните си (45%). Макар да им отнема едва 11 секунди да решат дали селфито им допада, те прекарват средно още 26 минути преди да решат да го качат в социалните мрежи. От една страна, това свидетелства за тенденцията да споделяме моменти от ежедневието си с околните, но от друга показва, че сме много внимателни и премисляме добре образа, който си създаваме онлайн.

Автентичното съдържание набира популярност
Интересен резултат от проучването е и тенденцията за споделянето на все по-естествено съдържание. В унисон с глобалното движение срещу нереалистичните представи за красота, които се налагат, все повече европейци, особено тези между 16 и 29 години (63%), си публикуват селфита без грим и с популярния #nofilter хаштаг.

Проучване показва, че всяка година европейците публикуват по 597 селфита

Добрият, лошият и злият – селфитата вече улавят всичко

Смартфоните са се превърнали в неизменна част от живота на почти всеки човек, а в резултат на това се появиха и съвсем нови селфи категории като "селфи след тренировка", "селфи веднага след събуждане", "селфи с домашния любимец" и други. Проучването показва, че европейците са все по-склонни да споделят лични моменти от ежедневието си, загърбвайки опитите да представят само "перфектния живот".

Природата срещу нощните клубове

Снимките сред природата са друг топ тренд, който се наблюдава през 2019 г. особено сред милениалите, които са силно ангажирани с въпросите, свързани с околната среда. Проучването на GingerComms разкрива, че младите европейци са по-склонни да публикуват своя снимка сред природата отколкото такава, на която се забавляват в нощен клуб – 62% ръст през 2019 г. спрямо 2014 г. Тази тенденция мотивира и въвеждането на тройни основни камери при смартфоните, които значително улесняват заснемането на пейзажи.

Силата на изображенията да променят мнения

Европейците използват изображения, за да изразяват идеите и възгледите си за важни социални въпроси като климатичните промени например. 61% от хората в Европа споделят, че публикуват снимки в социалните мрежи с цел да дадат гласност на въпрос или кауза, която е важна за тях и в която вярват. Повече от 50% признават още, че са променили мнението си по даден социален въпрос, след като са видели конкретна снимка онлайн.

2020 и отвъд
Както гласи популярното схващане, една снимка казва повече от хиляди думи, и изглежда, че споделянето на изображения в социалните мрежи е тук, за да остане през 2020 г. и много след това.

"С появaта на смартфоните, които винаги са в джобовете ни, стана по-лесно от всякога да улавяме и споделяме съдържание от света около нас и е интересно да наблюдаваме нарастващата тенденция за споделяне на по-естествено и автентично съдържание – коментира Алекс Уанг, ръководител на HONOR за региона на Централна и Източна Европа. Най-новият ни модел HONOR 9X е снабден с 48MP тройна камера и изскачаща селфи камера, което улеснява повече от всякога заснемането на eXтра необикновени снимки и улавянето на наистина важните моменти."

Бележка до редакторите:
Проучването е проведено от GingerComms от името на HONOR сред 2053 възрастни във Великобритания и 750 възрастни във Франция, Германия, Испания, Италия и Холандия в периода 14-18 ноември 2019 г.
още по темата

15 от най-интересните мобилни игри, които са в soft launch

След доста дълга пауза се връщаме към горещите мобилни игри, които са софт лаунчнати в определени държави
30.11.2019 / 06:15

Смартфони могат да бъдат хакнати с фалшиво клипче през WhatsApp

Слабостта е в модула за обработка на MP4 файлове, проверете версията на комуникатора
19.11.2019 / 12:18
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.