Sony с най-слаби продажби на смартфони от десетилетие

Троен спад на доставките на смартони за една година отчита японският производител Sony. През второто тримесечие на 2019-та компанията отчита рязък спад на търсенето на свои устройства въпреки излизането на редица нови модели през годината, сред които последният ѝ флагман – Xperia 1.

От юли до септември (трето тримесечие) компанията е доставила едва 600 хил. устройства в световен мащаб. От една страна това количество не е малко, но от април до юни (споменатото второ тримесечие) компанията е продала около 900 хил. снартфона. През аналогичния период на 2018 г. пък доставките са достигнали 1,6 млн. бр.

Всъщност поменатите 600 хил. бр. са най-слабият резултат за компанията за последните десет години – т.е. от времето на световната финансова криза. На фона на тези резултати някои започнаха да си задават въпроса дали поделението за смартфони на Sony ще просъществува много дълго. За нейните служители пазарното представяне на марката може да се сигнал за нови вълни на съкращения. Там вече прибегнаха то такива мерки през първата половина на настоящата година, отново на фона на падащи продажби на мобилни устройства.

Проблемите за Sony са пряко свързани с Китай и САЩ, които са ключови пазари за всички производители. Компанията губи позициите си в Китай, на фона на ръста, отчитат от конкуренти като Xiaomi и Huawei, които бяха на съответно четвърто (9,7%) и второ (17,7%) място през второто тримесечие на годината.

В САЩ компанията предлага само скъпите си модели и към проблемите ѝ се прибави и закъснялото пускане в продажба на споменатия Xperia 1. Това стана едва в средата на годината, при положение че устройството бе обявено още през февруари. След това за известно време продуктът бе достъпен само чрез оператора Verizon.

Спадът в доставките на смартфони с марката Sony не е нещо ново. На графиката долу може да се види динамиката на доставките на нейни такива устройства от началото на 2012-та до средата на 2019 г.
Statistic: Sony''s consumer electronics segment unit sales from FY2012 to FY2019, by category (in million units) | Statista
Find more statistics at Statista

Компанията предприема мерки за реструктуриране и оптимизация. През пролетта например бе обявено за обединяване отделите ѝ за разработка на смартфони, фотоапарати, телевизори и аудиосистеми. Така от началото на април мобилните устройства на компанията се разработват от нова структура, наречена Electronics Products & Solutions (EP&S). Втора стъпка в процеса е съкращаването на работна сила. До края на 2019 г. компанията ще освободи 2000 души.
още по темата

Sony подготвя нов компактен смартфон

Според слухова компанията готви 5,5-инчов модел, ще го покаже в началото на 2020-та
02.12.2019 / 11:18

Sony обяви компактния фотоапарат RX100 VII, можещ да снима с до 90 кадъра/сек.

Седмото поколение RX100 идва със същия обектив като предшественика си, но с нов сензор
26.07.2019 / 12:56
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.