Ето защо по-рядко си купуваме нови смартфони

През 2018 г. в световен мащаб са продадени с 4% по-малко смартфони спрямо 2017 г.
През 2018 г. световният пазар на смартфони за прът за първи път в историята е демонстрирал спад на годишна база в сравнение с 2017-та. Тогава по света са били доставени 1,558 млрд. такива устройства, докато през миналата година техният брой е намалял 1,498 млрд.

Като основна причина за спада анализаторите от Counterpoint Research посочват удължените цикли по използване на смартфоните. С други думи хората по-рядко сменят устройствата си, което от една страна е свързано с ръста на цените, а от друга – с липсата на наистина полезни нови функции, които да оправдаят покупката.

През 2019 г. е възможно да има известно раздвижване, тъй като на пазара се очакват сгъваеми устройства, "пълноекранни" четци на пръстови отпечатъци, модели с малки кръгли прорези за камери, както и първите масови модели с поддръжка на 5G мрежи.

Също така анализаторите отбелязват, че 2018 г. е била сложна за лидерите Apple и Samsung. Продажбите на топ марките се свиват и заради агресивната конкуренция от страна на китайски производители като Huawei, Xiaomi, Oppo и Vivo.

Прочетете повече за ситуацията на пазара на смартфони на Computerworld.
още по темата

Какви смартфони искат потребителите

Китайските марки разместват световния пазар, Samsung води битка на два фронта
21.02.2019 / 03:08

Canalys: Китайските производители на смартфони са заели 1/3 от европейския пазар

4% спад на доставките отчитат анализаторите
18.02.2019 / 12:50

Мобилните игри движат гейм индустрията

Една пета от приходите от ИТ дейност, генерирани в София, са от разработчици на игри
22.01.2019 / 03:09
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.