Като основна причина за спада анализаторите от Counterpoint Research посочват удължените цикли по използване на смартфоните. С други думи хората по-рядко сменят устройствата си, което от една страна е свързано с ръста на цените, а от друга – с липсата на наистина полезни нови функции, които да оправдаят покупката.
През 2019 г. е възможно да има известно раздвижване, тъй като на пазара се очакват сгъваеми устройства, "пълноекранни" четци на пръстови отпечатъци, модели с малки кръгли прорези за камери, както и първите масови модели с поддръжка на 5G мрежи.
Също така анализаторите отбелязват, че 2018 г. е била сложна за лидерите Apple и Samsung. Продажбите на топ марките се свиват и заради агресивната конкуренция от страна на китайски производители като Huawei, Xiaomi, Oppo и Vivo.
Прочетете повече за ситуацията на пазара на смартфони на Computerworld.