Изглежда производителите на смартфони не са спрели да използват DSLR фотоапарати, за да рекламират камерите на мобилни устройства. Фотографът Дуня Джуджич е открил, че Samsung Malaysia са закупили една от нейните снимки (автопортрет) през Getty и са я използвали в реклама на портретния режим на телефона Galaxy A8 Star.

Правата за използването на самата снимка са уредени легално, но в случая Samsung подвежда потребителите да мислят, че изображението е направено с камерата на телефона. За да бъдем честни, тази практика съвсем не е ограничена до Samsung - миналата година Huawei използваха същия трик, за да промотират камерата на Nova 3.

С развитието на софтуерната обработка на изображенията в смартфоните, разликата с DSLR снимките, особено в портретния режим, се сви значително, но тя все още присъства. Подобни реклами са изключително подвеждащи - особено за телефон от високия среден клас - като Galaxy A8 Star, който няма как да възпроизведе качеството на изображението от рекламата.