Google също има подобна практика през своето приложение Maps и операционната си ситема Android и бизнесът с данни на Foursquare е изграден точно върху този модел. Може би по ирония на съдбата, това е своеобразен акт на завръщане на Instagram към първоначалната си форма, тъй като приложението тръгна по пътя нагоре именно от платформа за споделяне на местоположението, наречена Burbn. Събраните тогава данни показват недвусмислено, че потребителите харесват най-много възможността за споделяне на снимки, което се превърна и в основата на Instagram.
В изявление пред TechCrunch, от Facebook коментират: "Не сме въвеждали никакви актуализации в настройките за местоположение. Както знаете, често работим върху различни идеи, които могат да се развият с течение на времето или в крайна сметка дори да не бъдат тествани в реално време. Към момента Instagram не събира информация за местоположението на потребителите, а ние ще ги държим в течение, ако предприемем някакви промени в настройките".
Така че, остава само да следим ситуацията, за да разберем кой е прав и кой не – Facebook или Джейн Манчун Уонг.