10 години App Store - любопитни факти и данни

Ретроспективен доклад с любопитни цифри и постижения от историята на дигиталния магазин на Apple
По случай 10-тата годишнина на App Store, най-популярната компания за тракинг на мобилни данни App Annie пусна ретроспективен доклад с любопитни цифри и постижения от историята на дигиталния магазин на Apple.


10 години App Store - любопитни факти и данни


Тези цифри не представляват съвсем цялата картина, тъй като App Store се появява на 10-ти юли 2008-ма година с 500 приложения, а App Annie е създадена през 2010-та. Затова и историческите данни от доклада включват периода юли 2010-та до декември 2017-та. Това означава, че реалните цифри са дори по-високи от това, което може да потвърди App Annie. Така за пример, по данните на App Annie от App Store са свалени общо 170 млрд. приложения и игри, но от последните финансови резултати на Apple знаем, че вече става въпрос за над 180 млрд. Същевременно, потребителите са похарчили зашеметяващите 130 млрд. долара. А дори след голямата чистка от края на 2016-та година, понастоящем в App Store са налични 2.2 милиона приложения и игри. Общо, в историята на дигиталния магазин са пуснати 4.5 милиона приложения и игри.


10 години App Store - любопитни факти и данни


Забележете че разделяме "приложения" на игри и традиционни приложения – също както App Store започва да разделя двете категории и да прави отделни класации от новия дизайн на магазина настъпил през есента на 2017-та. Преди това, под "приложения" се взимаха предвид и двете, в едно общо.

Игри
Както сред най-сваляните игри, така и сред най-печелившите, намираме класики, като Clash of Clans, Candy Crush Saga и Honour of Kings. Някои от най-паметните заглавия отсъстват от списъка – като Temple Run, Angry Birds и Doodle Jump – що се отнася до топ 10 по генерирани приходи.


10 години App Store - любопитни факти и данни


Интересно е обаче, че игра на 2 години, каквото е Pokemon GO и е на 10-то място в списъка е направила около 800 милиона долара само от iOS (и още 1 млрд. долара от Android). Номер едно в класацията е Clash of Clans, последвана от Candy Crush, която пък е най-сваляната игра за всички времена. От петата годишнина на играта (14-ти ноември 2017-та) знаем, че Candy Crush е свалена 2.73 млрд. пъти, а в момента трябва да е прескочила 3 млрд. Тази цифра обаче, включва както свалянията от iOS, така и от Android, и Facebook.


10 години App Store - любопитни факти и данни


Топ играта по генерирани приходи, Clash of Clans е направила 4 млрд. долара от iOS, но интересното е, че дори на прага на шестият си рожден ден, играта все още прави по 1.5 млн. долара на ден.
Що се отнася до топ издателите на игри, не е изненада, че в списъка попадат колоси, като Electronic Arts, Tencent, Gameloft, Rovio, Glu, Disney, Zynga, King, Supercell, Activision Blizzard, Bandai Namco, Storm8, Ubisoft и др.


10 години App Store - любопитни факти и данни


Приложения
Що се отнася до приложенията, Facebook и Google доминират класациите за най-сваляното в историята на iOS. Показателно е, че Facebook е на първо място, а техният Messenger е на второ място; забележете, че Instagram е номер 4, а WhatsApp е номер 5 (и двете, отново собственост на Facebook). Google държат третата позиция с YouTube, и номер 6 с Google Maps приложението.


10 години App Store - любопитни факти и данни


Останалите в топ 10 са Snapchat под номер 7, Skype, WeChat и QQ. За да спечели топ позицията, Facebook е бил свален 700 милиона пъти в световен мащаб в периода юли 2010-та – май 2018-та.


10 години App Store - любопитни факти и данни


Същевременно, топ класацията що се отнася до похарчени пари от потребителите е съвсем различна картинка – наместо социални приложения, там намираме стрийминг услуги и абонаменти. Тук, безспорен лидер е Netflix с 1 млрд. долара, следван от Spotify, Pandora, Tencent Video, Tinder, LINE, iQIYI, HBO NOW, Kwai и QQ.
Интересна е статистиката, която сочи, че потребителите са похарчили двойно повече за приложения в периода 2015-та – 2017-та, спрямо данните до 2014-та, включително.


10 години App Store - любопитни факти и данни


Също така, данните сочат, че в App Store има над 10 хиляди приложения, които са направили повече от 1 милион долара, докато за Google Play тези приложения са осезаемо по-малко.


10 години App Store - любопитни факти и данни


В името на това да сме обективни, редно е да отбележим, че в доклада на App Annie има няколко таблици с данни, към които може да има повече контекст. Компанията е избрала да включи таблица посочваща САЩ като най-големият пазар що се отнася до похарчени пари от потребителите, както и по отношение на свалени игри и приложения (Google Play не се поддържа в Китай). Но всички добре знаем, че в момента Китай е най-големият пазар и ще продължи да се отдалечава напред, спрямо САЩ до 2022-ра година, според собствените предвиждания на App Annie в отделна таблица.


10 години App Store - любопитни факти и данни


Единствената причина да не заеме топ позицията за всички времена по приходи и сваляния е, че стартира с по-късна поддръжка на App Store. Въпреки това, Китай достига 39.9 млрд. сваляния за второ място, а САЩ е лидер с 40.1 млрд.; що се отнася до похарчени пари от потребители, Китай е с 27.7 млрд. долара, спрямо 36.6 млрд. за САЩ.


10 години App Store - любопитни факти и данни

още по темата

Китай ограничава времето за игра на непълнолетните геймъри

Освен това лимит ще има и при сумите, които те могат да зареждат в акаунтите си в рамките на един месец
08.11.2019 / 02:26

Skype с възможност за криптиране на комуникацията "от край до край"

Microsoft тества новата функция SMS Connect и опция за записване на разговорите в реално време
21.08.2018 / 08:42

Как да ускорим устройство с Android

Всеки смартфон или таблет с течение на времето става по-бавен, ето как да решим този проблем.
20.08.2018 / 06:15

Тийнейджър пробил системите на Apple

Австралиецът преглеждал клиентски профили и изтеглил 90GB чувствителна информация
17.08.2018 / 04:29

Google разработва здравен асистент с изкуствен интелект

Google Coach ще има всички функционалности на виртуален фитнес инструктор, но ще следи и за начина и качеството на хранене на потребителите
16.08.2018 / 09:05
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.