Как Instagram избира какви снимки да предлага на потребителите

Система с изкуствен интелект на Facebook подбира изображения според вкусовете ви
В нова техническа публикация в своя блог за изкуствен интелект от Facebook разкриват технологията, която определя какво виждат различните потребители в Instagram. Според компанията тя е трябвало да разработи новаторско решение, с което да подбира минимално количество препоръчани снимки, видеа и истории сред огромното количество съдържание, което постоянно бива качвано в социалната мрежа.

Instagram трябва да подбира какво да показва на потребителя, когато той отвори Exlore секцията – бутончето, изобразяващо лупа в мобилното приложение на услугата. За подбор на съдържанието се използва система с машинно учене, която се опитва да отгатне какво би допаднало на конкретния човек.

Как Instagram избира какви снимки да предлага на потребителите

От Facebook (която притежава Instagram) поясняват, че системата за подбор работи на три нива и е способна да прави 90 милиона предвиждания в секунда. Преди това обаче определят вкусовете на човека на базата на потребителите, които той следва. На тази база се търсят други подобни потребители.

Имайки тази база от профили, системата на Instagram обръща внимание на изображенията и видеата, с които потребителят е взаимодействал – харесал, споделил и т.н., както и на това, което самият той е качвал. В резултат се откриват хиляди постове, които може би са подходящи.

Как Instagram избира какви снимки да предлага на потребителите

Сега идва ред на споменатата система на три нива. Тя взима 500 изображения/видеа и отсява 150 от тях. Във втората фаза се използва лека невронна мрежа, която избира най-подходящи 50. Накрая система базирана на дълбочинно учене подбира финалните 25 кандидата, които се подреждат най-горе в Explore секцията.

Процесът по подбор не толкова прост, колкото вероятно изглежда на пръв поглед. От Facebook обясняват, че система предвижда действията, които човек ще предприеме за всеки пост, като например дали ще го сподели или хареса, или ще реагира негативно, избирайки опцията да му бъдат показвани по-малко подобни неща. Тя може да бъде настройвана да дава повече тежест на някои действия, отколкото на други.

Как Instagram избира какви снимки да предлага на потребителите

Допълва се още, че се добавя евристично правило в модела за оценка, за да се увеличи разнообразието на съдържанието. Рангът на публикациите от един и същ автор пък се намалява чрез наказателен коефициент. Целта е потребителят да не вижда множество публикации от един източник.

Крайната цел на системата е да му помага да открива ново, релевантно и интересно съдържание. От Facebook пишат още, че система постоянно бива доразвивана.
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.