Над половината европейци използват умни колонки за забавление децата

Гласово активираните услуги се радват на голяма популярност. Докато у нас чакаме поява на умен асистент разбиращ български, ново проучване, проведено от D-Link, показва как европейците възприемат иновативни начини да забавляват своите деца. Повече от половината жители на Стария континент (58%) се обръщат към гласово-активирани умни високоговорители като помощници в отглеждането на децата.

Проучването на световния лидер в областта на технологиите за умен дом разкрива, че мъжете са по-склонни да използват гласово активиран смарт високоговорител, като Amazon Alexa, Google Home Assistant или Apple Home Pod, като начин да забавляват децата. На практика 62% от европейските мъже признават, че са по-склонни да разчитат на помощ от интелигентен високоговорител, активиран с глас, в сравнение с 54% от жените.

Изследването на D-Link обхваща повече от 8000 души в Обединеното кралство, Франция, Италия, Германия и Испания. Получените резултати сочат, че потребителите в Испания са най-склонни да ползват технологията, за да освободят време за себе си. Близо три четвърти (72%) от хората в тази държава биха помислили за гласово активиран високоговорител, за да забавляват децата си. Следват 67% от хората в Италия, 58% от тези във Франция и под половината във Великобритания (49%) и Германия (44%).

Проучването изследва също възприемането и въздействието на гласово активираните интелигентни високоговорители от и върху по-младите поколения. Преобладаващата част от европейците (81%) смятат, че редовното използване на технология за гласов асистент може да изгради увереност на детето в използването на технологиите като цяло. В допълнение 77% от европейците смятат също, че децата са по-добри от възрастните в използването и управлението на гласово активирани интелигентни високоговорители в дома.

68% от европейците споделят, че използването на гласова технология насърчава или ще насърчи развитието на говора при децата. Въпреки това близо половината (49%) от европейците са съгласни, че управлението на Amazon Alexa, Google Home Assistant или Apple Home Pod има потенциала да насърчи децата да бъдат по-малко любезни и да забравят думички като "благодаря и "за мен е удоволствие" в ежедневното си общуване.

Проучването на D-Link сочи още, че почти половината от европейците (46%) биха се обърнали към своя гласов активиран умен високоговорител, за да получат аргументи в даден спор. Това заменя традиционните начини за намиране на информация, като енциклопедии (42%) или проверка в интернет (28%).

"Гласово активираните умни високоговорители се превръщат в норма за хиляди хора в цяла Европа. Според нашето изследване 65% от европейците в момента притежават или планират да закупят такова устройство за дома си. Резултатите показват влиянието, което технологията, контролирана с глас, има или ще има върху семейния живот, както и потенциала от използването на такава технология върху всички възрасти. От улеснение на ежедневието ни до това да се даде възможност на децата и възрастните да станат по-уверени в използването на технологиите, бъдещото въздействие на гласово активираната технология със сигурност е вълнуващо", споделя Кевин Уен, президент на D-Link Европа, коментирайки резултатите от изследването.
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.