Софиянци направиха 100 000 пътувания с електрическите тротинетки на Lime

Оказва се, че манията по електрически тротинетки не подминава и България - три месеца след старта на услугата Lime, компанията отбелязва 100 000 пътувания, които се равняват на приблизително 4,5 обиколки на Земята. До момента средното изминато разстояние за пътуване е 1,28 км. Потребителите в София са редуцирали замърсяването на атмосферата с над 45 0000 кг въглероден диоксид.

В много случаи тротинетките се използват за бързо придвижване на кратко разстояние, за да бъдат избягвани големите задръствания - например от трамвайната спирка до дома. Това сочат и резултатите на компанията. Според тях средното време за наем на тротинетки в София е 9 минути. Има обаче изключения, за което свидетелства най-дългото пътуване на потребител в столицата, достигащо до 25 км.

Заедно с реализираните 100 000 пътувания, компанията обяви своя нов оперативен мениджър за България – Петко Анчев. Той ще отговаря за управлението на местния екип и ще подпомага Lime в постигането на следващите високи цели.

Преди да стартира работа в Lime, Петко заема длъжности в администрацията на Столична община, в Президентството на Република България и в Министерството на икономиката. Той натрупва опит в частния и в неправителствения сектор, като над шест години работи във Великобритания, Холандия, Франция, Испания и Португалия. Петко Анчев има бакалавърска степен по "Изменение на климата" и наскоро се дипломира в Българското училище за политика "Димитър Паница".

И докато използването на електрически тротинетки безспорно е удобно и забавно, в глобален план вече се задават въпроси за това дали подобен бизнес може да бъде поддържан дългосрочно - с оглед на цената на една електрическа тротинетка и нейния живот в подобни условия. Очаква се на родния пазар да навлязат още играчи, както и да бъдат представени машини от последната генерация, които да предлагат повече обхват, мощност и дълготрайност.

Междувременно доста големи производители (Hyundai е един пример) започват да изследват възможността за подобен бизнес, което от своя страна е още един показател как цялата индустрия се мести към електрическите превозни средства.
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.