Международен екип създаде роботизиран влекач на базата на КАМАЗ

Руско-финландската индустриална компания Zyfra обяви, че е приключила съвместен проект с казахстанския Назарбаев Университет и руския производител на тежкотоварна техника КАМАЗ за разработване на автоматизиран влекач.

За основа на проекта е взет камион KAMAZ-5490 Neo. Целта е била създаване на автономна машина за транспортиране на товари в рамките на индустриални предприятия. Засега няма желаещи, но разработчиците очакват увеличаване на интереса занапред. Разбира се, натрупаният по време на процеса опит ще бъде използван и в други проекти.

Проектът е бил разделен на два етапа. По време на първия Zyfra са оборудвали превозното средство с необходимия хардуер за автономно придвижване. Камионът разполага с лидари – оптични системи, използващи лазери за определяне на разстоянията до обекти, както и система за позициониране и навигация.

По време на втория етап са се присъединили специалисти от Назарбаев Университет, откъдето са подпомогнали по време на тестването. Добавена е била система са компютърно зрение, която позволява разпознаване на обекти – хора, животни, мантинели, пътна маркировка – и коригира направлението на машината при поява на такива.

Междувременно, през септември, Zyfra е провела тестове на автономни минни самосвали, създадени на базата на BELAZ-7513R, можещи да превозват по 130 тона руда. Машините са изпробвани в реални условия – в рудник в Хакасия, Сибир. Те са работели по 24 часа в денонощието като за това време за извършвали по около 500 работни цикъла, придвижвайки се по път в мината с дължина 1350 м.
още по темата

В MIT учат автономните автомобили как да се справят с шофьорите егоисти

Системи класифицират водачите като егоисти и алтруисти
19.11.2019 / 11:58

Космическата агенция на Русия създаде безпилотен трактор

Преди Роскосмос обеща автономен трамвай, оборудван с медицинска техника
06.08.2019 / 12:49

Nissan ще въведе шофиране без ръце в Япония

ProPilot 2.0 разширява функциите за автономно шофиране
21.05.2019 / 10:42

Tesla обещава 1 милион роботизирани таксита до 2020-а година

До две години Tesla ще започнат да произвеждат коли, които нямат педали и волан
23.04.2019 / 01:47

CES 2019: Nissan показа оптимизираният електромобил Leaf e+

Новият модел разчита на 62 kWh акумулаторна батерия, която може да го задвижва на около 360 км, което го доближава до Chevrolet Bolt и базовата версия на Tesla Model 3.
09.01.2019 / 01:36
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.