Twitter би трябвало да използва телефонните номера на абонатите си единствено за двуфакторна идентификация, но изглежда компанията е била лоша и е сгазила технологичния лук. Социалната мрежа обаче играе "ни лук ял, ни лук мирисал" (много лучени аналогии) - официалното изявление е, че мейли и телефонни номера "може би" са били използвани и за цели на реклама.

Рекламодателите в Twitter могат да използват специални листи, за целева реклама, а социалната мрежа може би е организирала тези листи по телефонни номера. Официалното становище на Twitter e "това беше грешка". Компанията поддържа тезата, че никога не споделя лична информация с партньори или трети страни и тази "грешка" е била оправена още на 17-и септември.

Twitter също ще вземе мерки подобни неща да не се случват отново, макар че не е ясно колко точно хора са били засегнати от това недоглеждане. Всичко това надали ще се отрази добре на имиджа на мрежата, защото обществеността е много чувствителна на подобни теми след големия скандал с Facebook и Cambridge Analytica, а неотдавна стана ясно, че социалната мрежа търгува и с телефоните на потребителите си. Регулаторите могат много бързо да се обърнат към Twitter и да повторят упражнението, в което наложиха сериозни глоби на Facebook за отношението на мрежата към личните данни на потребителите.