Хибриден катод ще увеличи капацитета на литиево-йонните батерии

Като алтернатива на обичайния оксид на преходен метал се предлага катод от обработена по специален начин сяра
Специалисти от Масачузетския технологичен институт и редица китайски изследователски учреждения обявиха на нов тип катод, обещаващ да увеличи капацитета на акумулаторните батерии за електромобили.

В литиево-йонните батерии обикновено се използва катод от оксид на т.нар. преходен метал (например кобалт), който осигурява висока енергийна плътност на единица обем. Като алтернатива се разглежда обработена по специален начин сяра, което обещава да увеличи този показател.

По думите на учените хибридният катод съчетава две свойства – висока енергийна плътност на единица маса и на обем. В съвременните литиево-йонни батерии съответните характеристики са 250 ватчаса на килограм и 700 ватчаса на литър, докато при нов тестови образец те са 360 Wh/kg и 581 Wh/l. Разработчиците са уверени, че тези цифри могат а бъда увеличени допълнително до съответно 400 Wh/kg и 700 Wh/l.

Засега обаче новият материал отстъпва по отношение на броя цикли на зареждане и разреждани, но според учените това е свързано с конструкцията на батериите като цяло, а не с новия катод. С други думи те очакват подобрение и по този показател.
още по темата

MWC 2019: Смартфон с 18 000 mAh батерия от Energizer

Компанията представи преносима батерия с вграден смартфон
26.02.2019 / 02:33

Футуристичните превозни средства от CES 2019

На CES 2019 имаше всякакви тех продукти, включително и футуристични превозни средства...
13.01.2019 / 10:41

Отпечатаха на 3D принтер литиево-йонна батерия

Тя е захранила LED гривна за 60 секунди, но технологията има значителен потенциал
18.10.2018 / 02:15

Инженери са създали нов тип литиева батерия, която няма да експлодира

Новата технология ще бъде представена най-рано през 2019
17.08.2018 / 02:30
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.