С помощта на Mozilla уеб базираната виртуална реалност ще стане достъпна за всички

Платформата Reach ще улесни създаването и разпространението на VR съдържание
Макар че виртуалната реалност вече от няколко години е нещо обичайно, тя все още не е масово достъпна, пише Engadget. Често са необходими обучени инженери за създаването, пускането и разпространението на VR съдържание. Това обаче скоро може да се промени, благодарение на нов проект, наречен Reach – VR платформа, създадена от Emblematic Group и пионера в сферата Нони де ла Пеня. Стартиран с помощта на WebVR и в партньорство с Mozilla, проектът беше обявен в началото на тази година. От днес обаче най-накрая той преминава в бета фазата на своето развитие, а неговата крайна цел е да улесни създаването и използването на уеб базирана виртуална реалност.

"Много бях разочарована, че не мога да разпространявам и споделям съдържание лесно. Създаването на съдържание беше изключително трудно и изискваше инженерни познания (и сложно кодиране", коментира де ла Пеня. От своя страна Reach е описван като лесен интерфейс, работещ на принципа "плъзгане и пускане".

Експертът допълва, че поставянето на хора в 3D пространства е много лесно и изисква само да се натиснат няколко бутона. "Мислете за платформата като за комбинация от YouTube и Squarespace. Ако можете да добавите линк или да вмъкнете код, то можете да разпространявате съдържание в Reach", изтъква де ла Пеня.

Reach използва така нареченото волуметрично заснемане – процес, който изгражда триизмерни модели чрез няколко камери. След като даден обект или помещение се снима, изображенията се качват в Reach и те са достъпни за целия свят само след няколко минути.

Тъй като Reach използва платформата WebVR на Mozilla, която позволява волуметричното съдържание да бъде споделянето направо в браузъра, то потребителите не трябва да разполагат със специален хедсет. Всъщност всеки с телефон или компютър може да го разглежда (макар че хедсетът ще ви позволи виртуално да се разходите в сцената).

Според де ла Пеня потенциалът на Reach е огромен, като платформата ще може да се използва от преподаватели за виртуални екскурзии или от журналисти, за да разказват по-завладяващи истории. "Нашият свят не е плосък, но нашите медии бяха плоски в продължение на стотици години. Ние променяме тази парадигма, така че да можем да изживеем света по начина, по който го правим и в реалността, споделя експертът.

Разработчици, създатели на съдържание или всеки заинтересован от Reach може да се регистрира като бета тестер на www.beta.reach.love.
още по темата

VR гривната на Facebook ще измести ръкавиците за виртуална реалност

Tasbi ще ви позволи да се докоснете до виртуалния свят чрез комбинация от стискане или вибрация
23.07.2019 / 03:46

След този четвъртък гейминг порталът на YouTube ще се слее с основната платформа

Специализираната страница и приложението ще бъдат достъпни до 30 май
28.05.2019 / 12:29

Най-накрая ще може да пазарувате и през мобилните приложения на IKEA

Това е част от новата стратегия на компанията за повече дигитална търговия
28.05.2019 / 10:33

Nike ще използва AR, за да ви каже кой е правилният номер маратонки за вас

Новата функционалност ще бъде достъпна това лято в Nike App
09.05.2019 / 04:27
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.