НАСА разкрива тайните на най-далечния космос, изследван от човека

Космическата агенция публикува първите научни разработки за обекта Ултима Туле в Пояса на Кайпер
През февруари НАСА представи най-чистите изображения на Ултима Туле – обект в Пояса на Кайпер, до който космическият апарат New Horizons се е приближил. Това превръща Ултима Туле в най-далечната част на космоса, изследвана от човека, пише Engadget. Сега екипът по проекта публикува първите научни резултати от получените данни. Те ни дават повече информация за една древна епоха, когато планетите на Слънчевата система все още са се формирали.

В публикацията може да се намери информация за развитието, геологията и състава на планетезимала . От НАСА разкриват, че Ултима Туле има двa дяла и напомня за снежен човек, макар че всъщност обектът е плосък като палачинка. Двете части изгледа са се формирали близо една до друга, преди да се превърнат в орбитираща двойка, която в крайна сметка се е сляла. По-големият дял е приблизително 20 х 20 х 7 км , докато по-малкият е около 14 х 14 х 10 км .

Освен това Ултима Туле е червен на цвят, много по-червен от Плутон. Макар от екипа да не са напълно сигурни все още, предполагат, че цветът е резултат от модифициране на органични материали на повърхността. В научния труд също така се коментира, че обектът се върти около оста си на всеки 15,92 часа и че най-ярките му региони са в частта, където двата дяла се свързват.

По отношение на кратерите Ултима Туле няма много малки такива, което показва, че в Пояса на Кайпер не се срещат много обекти по-малки от 1 км в диаметър. Апаратът на НАСА също така не е открил доказателства за никакви спътници, пръстени или атмосфера около обекта. Това обаче са само първоначалните данни от преминаването край Ултима Туле – през следващите месеци се очаква да научим повече за този плосък космически снежен човек. New Horizons все още изпраща данни от събитието и това ще продължи до лятото на 2020.

Експеримент отхвърля теорията за "петата сила"