Дни преди официално да обяви финансовите си резултати за първото тримесечие, Tesla организира специално събитие, посветено на автономните технологии на компанията. Освен скучните разговори за инвестиции и планове, на събитието Илон Мъск съобщи, че Tesla планира да въведе в експлоатация флота от роботизирани таксита още от 2020-а година.
Оказва се, че работата по невронната мрежа, която лежи в основата на автономната технология на Tesla, е започнала още през 2016-а година. Всеки компютър, който се намира зад жабката в автомобилите Tesla е дублиран, за да може при проблем или отказ, втората машина да поеме контрол.
Оказва се, че работата по невронната мрежа, която лежи в основата на автономната технология на Tesla, е започнала още през 2016-а година. Всеки компютър, който се намира зад жабката в автомобилите Tesla е дублиран, за да може при проблем или отказ, втората машина да поеме контрол.
Самият Мъск не пропусна да се похвали, че Tesla "която никога не е проектирала силициев чип, е разработила и построила най-добрият чип от този вид в света". Той добави, че всеки един автомобил на компанията разполага с хардуер да бъде напълно автономен и всичко зависи от развитието на софтуера.
Пред пълната автономност обаче стои именно сериозен проблем в софтуера. "Софтуерният проблем не трябва да бъде омаловажаван", каза Мъск. "Това е много сложен проблем". Въпреки това, CEO-то обеща, че до 2020-а година по пътищата ще се движи флота от роботизирани таксита, които ще осигуряват автономен транспорт. Също така, до две години Tesla ще започнат да произвеждат коли, които нямат педали и волан!
Пред пълната автономност обаче стои именно сериозен проблем в софтуера. "Софтуерният проблем не трябва да бъде омаловажаван", каза Мъск. "Това е много сложен проблем". Въпреки това, CEO-то обеща, че до 2020-а година по пътищата ще се движи флота от роботизирани таксита, които ще осигуряват автономен транспорт. Също така, до две години Tesla ще започнат да произвеждат коли, които нямат педали и волан!