AI "вижда" обекти в тъмното

Откритието има приложение във фотографията, медицината и астрономията
Обикновено хората не можем да видим предметите, когато е тъмно, но за изкуственият интелект това не е проблем. Учени от Масачузетския технологичен институт са разработили техника, която използва дълбока невронна мрежа, за да идентифицира предмети при изключително слаба светлина. Екипът е захранил мрежата с 10 хил. тъмни, разфокусирани и размазани снимки, а също така и с формите, представени на снимките. По този начин учените са обучили мрежата да разпознава прозрачните форми в тъмните обекти. Също така те разрешават въпроса с размазването чрез урок по физика - мрежата знае как разфокусирана камера може да произведе замъгляващ ефект.

В крайна сметка учените създават базирана на изкуствен интелект система, която може да намира и възпроизвежда скрити обекти в светлинни условия, които ще накарат дори тъмната стая да изглежда ярка. Това може да да помогне при снимането на кадри през нощта. Но от университета проявяват най-голям интерес към използването на технологията в медицината. Обикновено е трудно да се уловят малки детайли в биологичен материал, без да се рискува да се увредят тези тъкани. С новия метод могат да се избегнат проблемите, като тъканите се снмикат с по-малко светлина (и по-безопасно). Откритието има приложение и в астрономията, тъй като ще помогне да се откриват неясни обекти без осветяване.

Камера с Intel процесор използва AI, за да защити дивите животни в Африка

TrailGuard на Resolve може да забележи бракониерите навреме
04.01.2019 / 11:14

Наистина ли вече можем да откриваме тъмната материя?

Нов експеримент постави под съмнение резултатите от DAMA/LIBRA