Флоуридът е в основата на по-дълготрайните батерии за електрически автомобили

Освен това те ще бъдат много по-безопасни за околната среда
Учени са направили ново откритие при батериите, което ще увеличи техния живот и надеждност. Вместо да се използва литий – елементът с най-голям положителен електрически заряд в периодичната таблица, те използва флоурид – елементът с най-голям отрицателен заряд. Той може да съхранява повече енергия в сравнение със своя литиев двойник. Освен това екип от учени от Honda, Caltech и НАСА са открили начин да позволят на батериите да работят на стайна температура, което досега беше невъзможно (те трябваше да достигат до температура от 150 градуса по Целзий или повече). В крайна сметка това може да позволи батериите за електрическите превозни средства и другите устройства да съхраняват повече енергия и да бъдат по-безопасни за околната среда.

Флуоридно-йонните батерии всъщност работят но обратния на литиево-йонните клетки принцип, привличайки електроните вместо да ги отблъсква. Флоуридът (йонизираната версия на флуора) е интересен материал за батерия, тъй като има ниска атомна маса и много висок капацитет да съхраняване на електрони. За да се постигне това обаче флоуридните йони трябва да се разтворят в електролит, а учените са установили, че това е възможно само с твърди електролити, нагряти до висока температура.

За да се преодолее това предизвикателство екипът, работил по проекта, създава течен електролит, наречен BTFE. Той позволява на флоурида да се разтвори при стайна температура. С две позитивно заредени области, те използват принципа "противположностите се привличат", реагирайки силно на отрицателно заредения флоурид.



Учените са създали вече прототип на такава батерия. Тя ще има потенциала да съхранява десет пъти енергийната плътност на литиево-йонните батерии и ще има "по-благоприятен отпечатък върху околната среда", споделят от Honda.

Въпреки това, не за първи път чуваме подобни новини, а и екипът има още доста работа по проекта. Например, той трябва да намери начин как да стабилизира анодите и катодите, които се разтварят изцяло в електролита. В момента се провеждат още тестове и можем да се надяваме, че новите батерии ще работят в колите също толкова добре, колкото и в лабораториите.
още по темата

Новите електрически автомобили в Европа ще издават изкуствени звуци

Системата ще уведомява пешеходците, когато колите се движат на ниска скорост
01.07.2019 / 10:32

НАСА с успешни тестове на хеликоптер, пригоден за Марс

За целта космическата агенция използва симулационна среда, наподобяваща атмосферата на Червената планета, с помощта на изследователската платформа Space Simulator
29.03.2019 / 01:20

НАСА с ключов ход за мисията "Марс 2020"

Сондата MAVEN, която ще действа като антена и връзка със Земята, приближава червената планета
12.02.2019 / 04:54

Сензори без батерии събират енергия от радио честотите

Wiliot може да постави свързани тагове върху дрехи и хранителни продукти
17.01.2019 / 10:38

Електрически бинтове със собствено захранване ускоряват оздравяването

Раните се затварят само за няколко дни вместо за седмици
20.12.2018 / 09:00
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.