Стратегията на Google за чат приложения все още е хаотична

Дали някога компанията ще намери правилния подход?
Слуховете са верни – Google спира Allo, своето смарт приложение за съобщения. Платформата ще продължи да работи до март 2019 и дотогава потребителите ще могат да запазят историята на своите разговори, съобщиха от компанията. Така наречената "класическа" версия на Google Hangout, междувременно също започва да върви към своя залез. Технологичният гигант обаче уверява, че в крайна сметка хората ще преминат към Hangout Chat и Hangouts Meet, приложение за съобщения и услуга за видео чат, насочени към потребителите на GSuite.

Хаотична стратегия
Тези новини със сигурност не са приятни. Стратегията на Google по отношение на приложенията за съобщения обаче винаги е била доста хаотична. Google Talk, Google Voice, Google Wave, Google+ Hangout – версията на Hangout, която поддържаше SMS – списъкът е дълъг и безсмислено усложнен.

Въпреки това през 2016 компанията успя да опрости своите предложения с две услуги, Allo и Duo, създадени съответно за съобщения и видео разговори. Duo е доста успешно приложения и сега е достъпно за широка гама от платформи, включително iPad, Android таблети, Chromebook и смарт дисплеи. В същото време Allo се опитваше да привлече потребителите от установени приложения за съобщения като iMessage и Facebook Messenger.

Проблем с няколко измерения
От една страна хората се придържат към своите любими приложения за съобщения. Например, в Обединеното кралство Wahtsapp е водещата услуга, у нас по-скоро това е Viber. На второ място, Allo не се отличава с наистина уникални и революционни функции, с които да привлече нови потребители. Приложението използва понякога полезния Google Assistant и разполага със селфи стикери. Малките предимства, които предлага, обаче не си струват неудобството да се смени платформата (и убеждаване на другите да направят същото).

Друг проблем е видимостта. Приложението не е особено рекламирано в списания или чрез билбордове. Освен това по време на конференциите си (освен на Google I/O 2016, когато беше обявено пускането му) компанията не се фокусира върху новите му функционалности, нито пък напомня на потребителите да го пробват. В този случай не е изненадващо, че Allo не успя да спечели своето място на пазара.

Какъв е следващият ход на Google?
Сега компанията ще се фокусира върху Android Messages – приложение, което използва протокол за комуникации, наречен RCS (Rich Communication Services). В идеалния случай потребителите ще могат да споделят през приложението съобщения, GIF картинки и линкове, по същия начин като при Allo и другите смарт приложения за съобщения. RCS изисква OEM и поддръжка на доставчика, за да работи. Ако обаче липсва част от този сложен технологичен пъзел, приложението се свежда до SMS услуга.



От компанията изтъкват, че работят в тясно сътрудничество с мобилната индустрия, за да актуализират SMS услугите, така че потребителите по света да могат по-лесно да използват групови чатове и да споделят снимки. Също така трябва да се има предвид, че Messages ще бъде предварително инсталиранo в много Android телефони, което дава на Google огромна база потребители, върху които да надгражда.

Проблемът е, че поддръжката на RCS все още е непопулярна. Google спечели редица производители на телефони, включително Samsung, Huawei и LG, а също така и някои доставчици, сред които AT&T, Sprint и Verizon. Но това не е достатъчно.

Новите приложения на Google ще са по-прости, но това не гарантира, че ще бъдат по-добри. Има шанс, разбира се, всеки доставчик и OEM да добави поддръжка на RCS преди март 2019, което ще превърне Messages в добра алтернатива. Но спрямо последните седем месеца, това по-скоро няма да се случи. Ако RCS остане нишова възможност, то Apple и Facebook така и няма да се сблъскат с конкуренция.

Компанията все пак има безкрайно количество ресурси и най-голямата мобилна операционна система на планетата. В крайна сметка би трябвало да създаде нещо, което да намери отзвук сред потребителите? Имайки предвид обаче фактите, засега това са само надежди.
още по темата

Нов бъг в Google+ разкри данните на 52,2 млн. потребители

Google ще спре услуга през април 2019 вместо през август
11.12.2018 / 10:39

YouTube и National Geographic подготвят три VR поредици

Първият проект се нарича The Okavango Experience и ще отведе зрителите на пътешествие по делтата на река Окаванго
06.12.2018 / 11:33

Google ни следи, дори когато сме инкогнито?

Ново изследване показва, че търсачката персонализира резултати дори при режим на дискретно търсене
06.12.2018 / 11:25

Над 600 служители на Google настояват за прекратяване на проекта Dragonfly

Служителите, които искат спирането на проекта, се присъединяват към различни групи за защита на правата на човека
30.11.2018 / 01:25
Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.