Телескопът "Кеплер" приключва своята мисия

Само за 9 години той откри над 2600 екзопланети
Мисията на телескопа "Кеплер" достигна своя край, след като за 9 години той успя да открие над 2600 планети извън Слънчевата система. През март от НАСА предупредиха, че мисията на "Кеплер" скоро може би ще приключи поради ниските нива на гориво. Освен това през последните месеци няколко пъти учените изключваха космическия апарат, за да запазят останалото гориво. Миналия месец "Кеплер" стартира своята 19-та кампания за наблюдение, въпреки това вече телескопът няма гориво и ще бъде "пенсиониран".

"Като първа мисия на НАСА за търсене на планети, "Кеплер" много надхвърли всички наши очаквания и ни помогна за изучаването и търсенето на живот в Слънчевата система и отвъд нея. Не само ни показа колко много планети може да има там, но и ни осигури напълно ново поле на изследвания. Неговите открития хвърлиха светлина върху нашето място във вселената и върху мистериите на вселената", коментираха от американската космическа агенция.

Телескопът "Кеплер" приключва своята мисия

НАСА започва работа по телескопа преди около 35 години и го изстрелва през 2009-та. Въпреки механичните проблеми и намаляващото гориво, "Кеплер" надвиши своята първоначална мисия от три години и половина. През това време той откри хиляди екзопланети и показа, че планетите значително надвишават броя на звездите в нашата галактика.

НАСА "пенсионира" телескопа в настоящата му орбита, която се намира на безопасно разстояние от Земята. Но въпреки че "Кеплер" повече няма да събира данни, неговото наследство не е приключило – учените очакват да анализират цялата получена от него информация през следващото десетилетие. Няма място за паника обаче. Телескопът вече има свой наследник TESS, който работи и се очаква през следващите години да продължи да открива нови екзопланети.

НАСА с успешни тестове на хеликоптер, пригоден за Марс