“Виртуална телепортация” до 2025-а обещават от Facebook

Цялостната реализация на идеята за “виртуална телепортация” ще изисква от Facebook да реши много технически проблеми, но началото ще бъде сложено още през следващата година, когато на пазара трябва да излязат потребителските версии на шлема за виртуална реалност Oculus Rift и на контролера Oculus Touch.

След сутрешните задръствания в София човек лесно моеж да се размечтае за скорошно реализиране на телепортацията. Любопитното е, че тези дни известни надежди за това идват не от къде да е от Facebook, които обещават да направят подобна възможност достъпна към 2025 г. … е, поне виртуално…

Или поне така редица онлайн медии тълкуват едно скорошно изказване на главния технически директор на компанията Майк Шрепфер (Mike Schroepfer), което всъщност гласи следното: “Facebook възнамерява да създаде устройство, което ще ви позволи да бъдете където искате и с когото искате, без значение на географските граници”.

Тази цел във Facebook ще постигнат с помощта на средства за виртуална реалност (VR). Основната идея се състои в това да се убедят сетивата на потребителя, че заобикалящия го свят е нещо доста повече от просто триизмерно изображение. Естествено, за целта ще е необходимо съществено усъвършенстване на VR технологиите.

Но това може да не е толкова лесно. Наистина, създаването на виртуален свят във VR очила не е особено трудно, но доста по сложно е да се накара потребителя да повярва твърдо в истинността на възприеманото от очите му. За да се направи това, ще трябва да се реализират възможности за движение, за тактилна обратна връзка в реално време, за въздействия с виртуални обекти и персонажи и пр. – така, както става в истинския живот. Според Facebook, поне отчасти, тези задачи ще могат да бъдат решени с помощта на контролера Oculus Touch, който трябва да се появи на пазара през второто тримесечие на 2016 г.


“Виртуална телепортация” до 2025-а обещават от Facebook

© PCWorld България, pcworld

Друга важна задача за постигането на “виртуална телепортация” е нуждата от създаване на подходящо съдържание за виртуалните светове. Тук идеята е потребителите сами и лесно да създават своя собствена обстановка с помощта на достъпни инструменти. Според наличната информация, за реализацията на тази възможност ще помага разработките на компанията Surreal Vision, която беше купена от Oculus по-рано тази година. Екипът на Surreal Vision работи над решения, които ще позволят на потребителите да моделират света и да пресъздават “редакциите” си чрез VR очилата. Съобщава се, че макар и на доста ранен етап от разработката си, тези решения изглеждат доста обещаващо.

 

Естествено, цялостната реализация на идеята за “виртуална телепортация” ще изисква от Facebook да реши още много технически проблеми, сред които и подходящото усъвършенстване на VR шлема Oculus Rift. Именно поради това компанията дава ориентировъчно срокове толкова далеч в бъдещето – към 2025-а. Иначе пълноценната потребителска версия на шлема за виртуална реалност Oculus Rift би трябвало да излезе на пазара през първото тримесечие на 2016 г.

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.