Прецедент: Intel, Microsoft, HP, Dell и Lenovo ще рекламират заедно РС

За първи път няколко конкурентни марки се обединяват в рамките на единна маркетингова инициатива – рекламната кампания “PC Does What?”, която стартира след броени дни с подкрепата на Intel, Microsoft, HP, Dell и Lenovo.

Отчаяните времена искат и отчаяни мерки за справяне с кризите. А кризата на РС пазара е факт от години насам, при това без особени изгледи за по-розови времена. Според изследователската агенция IDC, РС продажбите по света ще продължат да намаляват и през следващата година и положението в този сегмент няма да се стабилизира поне до 2017-а.

За да се опитат да преодолеят тази криза, някои от най-големите технологични гиганти са решили да обединят усилията си в нова мащабна рекламна кампания, която ще цели да възроди интереса на потребителите към компютърната техника. Въпросната инициатива към момента се поддържа от производителя на процесори Intel, разработчика на опрационни системи и софтуер Microsoft, както и от доставчиците на готови компютърни системи HP, Dell и Lenovo.

Рекламната кампания ще преминава под мотото “PC Does What?” и нейният официален анонс се очаква след броени дни. Очаква се кампанията да ангажира различни медии, включително телевизии, печатни и онлайн издания.

Разбира се, началото на поредната рекламна кампания нямаше да е новина, ако в случая не ставаше въпрос за уникален прецедент в индустрията: за първи път няколко конкурентни марки се обединяват в рамките на единна маркетингова инициатива. Досегашната история в тази област показва, че в по-голямата си част рекламата в компютърния отрасъл се субсидира най-вече от Intel и Microsoft. А техните относителни печалби са значително по-високи от тези на производителите на компютърна техника. До този момент обаче те работеха по-отделно с всеки един от партньорите си, а не в група.


Прецедент: Intel, Microsoft, HP, Dell и Lenovo ще рекламират заедно РС

© PCWorld България, pcworld

Рекламната кампания “PC Does What?” Ще бъде насочена главно към най-големите пазари – САЩ и Китай – така че едва ли ще видим (поне не в близко време) нейни прояви в нашия край на света. Разбира се, ние ще ви държим в течение относно развитието на събитията и това доколко успешни ще са опитите хората да бъдат убедени в по-големите възможности на съвременните РС-та в сравнение с използваните досега устройства у дома. Може би тук е и мястото да напомним, че Intel всъщност започна с убежденията още при анонса на своите процесори Core от 6-то поколение, демонстрирайки ясно убеждението си, че на планетата има към 500 млн. компютъра на възраст 5 и повече години, които трябва да бъдат сменени.

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.