1,8 млрд. човека на планетата са геймъри, твърди Intel

Това гласи част от любопитната статистика за компютърните игри и геймърите, представена от Intel по време на конференцията IDF 2015. Вижте и останалото по-долу.

Преди години Intel като че не гледаше особено сериозно на гейминга, но напоследък отношението на гиганта се промени коренно и последните няколко издания на фирмената конференция за разработчици отделят доста сериозно внимание на компютърните игри. IDF 2015 не е изключение, а на шоуто беше представена и поредната доза прелюбопитна статистика за игрите и техните почитатели.

1,8 млрд. човека на планетата са геймъри

Според представителите на Intel, една значителна част от население на Земята могат да се смятат за геймъри – общо около 1,8 млрд., по статистиката на компанията. Всъщност от корпорацията не уточняват критерия, по който са оценявали хората, но навярно става въпрос за потребители, които поне веднъж в живота си са играли на компютърна игра. Във всеки случай, по оценките на Intel, около 711 млн. човека са активни играчи.

Освен това, съставът на геймърската аудитория съвсем не е такъв, както обикновено сме свикнали да смятаме, стана ясно още на конференцията в Сан Франциско. Наистина по този въпрос Intel използва главно статистически данни за САЩ, но твърди, че, като цяло демографията е следната: средната възраст на геймърите (поне в САЩ) е 35 години, а съотношението мъже/жени е близко до 50/50 %.

При това общественото значение на компютърните игри съвсем не се изчерпва със забавлението, отбелязват отще от корпорацията. Според нейните данни, 74% от началните и гимназиалните учители в САЩ използват игрите, за да мотивират учениците на възраст между 5 и 14 г., да участват по-активно в учебния процес.

Колкото до платформите за игра, то РС-тата все още заемат лидерската позиция: 62% от геймърите възприемат персоналните компютри като своя основна платформа за игра. Това дава основания и за прогнозата, че до края на 2015 г. съвкупните глобални приходи от продажби на РС игри ще достигнат $34 млрд.

А защо Intel обръща толкова много внимание на игрите? Работата не е само в това, че гейм заглавията са един от основните потребители на изчислителна мощност и, като такъв, се явяват основен стимул за продажбите на хардуер и за разработката на сървърни приложения. Всъщност Intel вижда в игрите също и големи възможности за използване на нови интерактивни технологии, като например стереоскопично машинно зрение, гласово управление и др. Голям потенциал за гейминга ще донесе и новата фирмена архитектура за паметта 3D XPoint, смятат още в корпорацията.

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.