Прекарваме с джаджите си над 10,5 часа на ден, твърди Samsung

Българите притежават средно по 20 технологични електронни устройства в домовете си, показва изследването Samsung Techonomic Index 2015, което изследва поведението и нагласите на 18 000 европейски потребители към технологиите.

Не е чудно, че виждаме повече хора втренчени в телефоните си отколкото такива, които гледат в очите любимите си. Според най-новото проучване на Samsung, българските потребители използват електронни устройства по 10 часа и 36 минути дневно, сравнено с 8 часа на ден за Европа. Освен това, в нашата част от континента хората са много по-склонни да купуват нови джаджи, установяват още аналитиците.

Планираните разходи за технологии на европейците стават ясни от тазгодишното изследване на Samsung Techonomic Index 2015, което предлага цялостен поглед върху поведението и нагласите на 18 000 европейски потребители към технологиите. Според въпросното проучване, апетитът на Европа към технологиите е по-ясно изразен в южните страни, където потребителите са много по-склонни да закупят нови устройства, сравнено със средното ниво за Европа:

  • Един от петима европейци (21%) възнамеряват да закупят мобилен телефон в следващите три месеца.
  • Двама от петима италианци (42%) планират покупка на нов телефон през идните три месеца, което е два пъти повече от средното за Европа. За Испания цифрата е 31%
  • В сравнение с други европейски страни, три пъти повече италианци планират да оборудват дома си с нови телевизори и уреди за почистване или готвене в следващото тримесечие. По отношение на телевизори и уреди за готвене и уреди за почистване, българите се намират над средното равнище за Европа – съответно 19%, 19 на сто и 16 на сто в сравнение с 12%, 10 на сто и 11 на сто средни резултати за Европа.
  • В Италия 26%от хората планират закупуването на нов таблет в идното тримесечие, като процентът надвишава двойно резултата за изминалата година и повече от два пъти средния за Европа (11%). Нагласите на българския потребител са точно колкото и средното европейското равнище (11%). 

От друга страна, резултатите от проучването в Северна Европа, особено скандинавските народи, демонстрират въздържане от разходи, като над 60% от анкетираните заявяват своето намерение да не купуват нови технологични устройства или уреди. Процентът на тези, планирали закупуването на нов телефон (14%) или таблет (7%), е много под средното равнище за цяла Европа, (21% и респективно 11%)


Прекарваме с джаджите си над 10,5 часа на ден, твърди Samsung

© PCWorld България, pcworld

Увереност на потребителя

Въпреки че броят на потребителите в Северна Европа, които планират да инвестират в нови устройства, е значително по-нисък от средното за Европа, те са по-уверени в личните си финансови перспективи, сравнено с други страни от региона. В Норвегия 6 от 10 анкетирани (59 на сто се чувстват сигурни за следващите 12 месеца, което е в контраст със само един от трима (37%), когато става дума за цяла Европа.

Същото твърдение се отнася и за Дания и Финландия, където над половината (52%) от анкетираните се чувстват много уверени или сигурни във финансовото състояние за година напред. Северното и южното разделение е видимо с по-малко от един от петима италиански (16%) или гръцки (17%) потребители, които се чувстват по същия начин.

Българите са под средното равнище за Европа като 28 на сто от българите се чувстват уверени или много уверени за личните си финансови перспективи. Въпреки това не сме съвсем в дъното на таблицата – зад нас са Унгария, Португалия, Гърция и Италия.


Прекарваме с джаджите си над 10,5 часа на ден, твърди Samsung

© PCWorld България, pcworld

Европейски глад за технологии: собствеността и употребата нарастват

Преобладаваща част от домовете в Европа (98%) имат поне един мобилен телефон, компютър или лаптоп, телевизор и домакинска техника. В момента таблетите навлизат на пазара с 64%, показвайки ръст от 11% спрямо 2014 година. Като цяло проучването показва, че домът на 2015 е обогатен с технологии и броят на устройствата в домакинството е нараснал на 19, с 1 пункт повече от 2014 година. Не само че домакинствата имат повече устройства, но и времето прекарано за използването им е нараснало – потребителите използват електроните устройства по 8 часа дневно, сравнено със 7,7 часа през 2014 г.

  • Европейците притежават средно 19 технологични/електронни устройства в домовете си, сравнено с миналогодишните – 18 броя. Българите са близо до средното ниво за Европа с 20 броя устройства.
  • Мобилните телефони, компютър/лаптоп, телевизори и уреди за готвене и почистване са навлезли почти изцяло в европейските домакинства.
  • Таблетите са се увеличили с 11% за 2015 година, почти две трети (64%) от домакинствата притежават поне един, сравнено с половината (53%) през 2014г. България отново следва средните резултати за Европа (64 на сто).
  • Българските потребители използват електронни устройства почти 10 часа и 36 минути, сравнено с 8 часа дневно за Европа. 

Причините за планираните покупки показват, че движещ фактор при покупката на нов продукт във всяка категория (с изключение на уредите за почистване) за българина е доброто представяне на устройството. За Европа функционалността и доброто представяне са водещите фактори при избор на нови технологии. Четвърт от европейските потребители (25 на сто) заменят повредените мобилни устройства или лаптопи. Освен от необходимост, една трета (32%) от потребителите, планиращи покупка на нов телефон или лаптоп през следващото тримесечие, искат продукт с по-добро представяне.

Още информация за това как българите взаимодействат с технологиите според Samsung Techonomic Index 2015 може да се намери и на официалния локализиран сайт на компанията.

Twitter icon Facebook icon
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.