Вчера компанията Samsung, в партньорство с британската аналитична агенция Ipsos Mori, представи т.нар.Techonomic Index – проучване, което има за цел да предостави задълбочен поглед върху начина, по който живеем, пазаруваме и се свързваме. Въпросният индекс разкрива, че пълнолетните европейци влагат в технологиите голямо количество лично време и средства. Или поне така е в пет европейски държави * и по отношение на 11 различни категории устройства и уреди.
Според Samsung, проучването прави няколко важни констатации за високотехнологичните домове в Европа:
- Извън работното място анкетираните прекарват средно по 7,7 часа на ден,ползвайки технологични или домакински уреди и устройства като например мобилен телефон, телевизор, съдомиялна машина или готварска печка
- Домакинствата, в които анкетираните пребивават, имат средно по 18 технологични устройства
- Повече от половината от анкетираните (53%) имат таблет в дома си
- Домакинствата във Франция, Германия, Испания и Италия са изхарчили средно по €367 за технологии само през последните три месеца, докато домакинствата във Великобритания – по £218.

© PCWorld България, pcworld
В сравнение с предишните поколения днес технологиите по-скоро са заздравили, отколкото разделили членовете на семейството, гласи друг извод от изследването.
- Днес една трета от членовете на семейството живеят в един и същ град или село, в сравнение с предишните поколения, където почти половината (44%) от членове са живели в един и същи дом
- Почти две трети (64%) от анкетираните в пет европейски страни вярват, че технологиите (като например мобилни телефони, социални мрежи, електронна поща и т.н.) са допринесли да осъществят по-близък контакт със семействата си
- Половината от анкетираните (52%) са съгласни, че мобилните технологии (напр. мобилни телефони/таблети и т.н.) означават повече разговори със семействата им
- Един на всеки четирима души смята, че контактът чрез социални медии означава „по-добро разбирателство с членовете на семейството”
- 44%от възрастните анкетирани, които поддържат връзка с родителите си, са в контакт с тях най-малко веднъж на ден
- 40% от възрастните анкетирани, които поддържат контакт с братята или сестрите си, са в контакт с тяхна всеки два до три дни или повече
- 57% от възрастните анкетирани, които поддържат контакт с бабите и дядовците си, са в контакт с тях веднъж седмично или повече
Проучването също така посочва различия в семейната близост между анкетираните от различните европейски националности. Италианците и испанците са най-близки с родителите си, като една трета (38% и 36% съответно) от тези, които поддържат контакт,го осъществяват повече от веднъж на ден. За разлика от Германия, Франция и Обединеното кралство, където по-малко от един на всеки пет души (13%, 11% и 18% съответно) осъществява контакт с родителите си повече от веднъж на ден.

© PCWorld България, pcworld
Връзките между хората се поддържат чрез повече споделяне, гласи още изследването. Една четвърт от обвързаните анкетирани използват социалните мрежи, за да общуват с партньорите си, а повече от единна всеки десет (14%) използва видео разговори, за да общува с половинката си. Въпреки това, Samsung Techonomic индексът показва, че както в подобряването на връзките, технологиите могат също така да играят роля в приключването им. Един на четиринадесет (7%) от тези, които са сложили край на връзката с партньора си казват, че са го направили чрез текстово съобщение .
Samsung Techonomic индексът разкрива и различните начини, чрез които родителите поддържат връзка с децата си. Една трета (36%) от родителите общуват с тях чрез текстово съобщение, 29% – чрез електронната поща; а 15% ползват видео разговори.
А ето и още някои интересни данни и факти от Samsung Techonomic Index
> Притежание на технологични устройства
- Домакинствата, в които живеят респондентите на проучването притежават средно по 18 технологични/електронни устройства или домакински уреди (от 11-те категории устройства и уреди, които обхваща проучването – мобилен телефон, таблет, PC/лаптоп, принтер, фотоапарат, телевизор, видео плейър, готварски уред(и), почистващ уред(и), игрова конзола, аудио/ Hi-Fi система
- Почти една трета (32%) от участниците в проучването твърдят, че тяхното домакинство разполага с поне два телевизора, а почти един на всеки пет притежава по три телевизора
- Повече от половината от респондентите (53%) притежават и таблет в своето домакинство
> Поведение при покупка
- Мобилните телефони и таблетите са най-популярните технологични продукти, които респондентите (13%)или някой друг в тяхното домакинство възнамерява да закупи през следващите три месеца
- 19% от закупилите таблет и 17% от закупилите фотоапарат са го направили, защото са искали продукт, който е по-малък или по-лек (посочено е като една от 5 причини за покупка и в двата случая)
- Участниците в проучването са платили повече за дигитални книги или списания, отколкото за други видове съдържание през последния месец
> Честота и употреба на продукта:
- Повече от една трета (35%) от анкетираните прекарват повече от един час в гледане на телевизия, филми или видео съдържание през един свой типичен ден, а всеки пети (20%) прекарва повече от час с игри или приложения за забавление на мобилния си телефон
- Почти 6 от 10 души от анкетираните (59%), които притежават готварски уреди, обичайно ги ползват по-малко от час на ден
- Почти една четвърт (24%) от респондентите обикновено ползват своите почистващи уреди на всеки 4-5 дни или по-рядко
--------------
* Цялостното проучване е въз основа на изследване с 5000 анкетирани на възраст между 18-65 години в пет европейски държави (Обединеното кралство, Франция, Германия, Испания и Италия), които са били анкетирани онлайн. Проучването е изготвено от Европейската лаборатория на Samsung за изследване на начина на живот (European Samsung Lifestyle Research Lab)в партньорство с Ipsos MORI.