При все по-честата употреба на мобилни устройства и ежедневно сваляне на нови приложения, съвсем естествено е, че вижданията и очакванията на потребителите относно интернет се променят. Но по-изненадващ е фактът, че основните ни виждания за физическия свят също се променят. Това става ясно от нов доклад на Ericsson Consumer Lab, който показва, че прекарвайки повече време пред екрана, потребителите очакват и другите физически предмети да бъдат интерактивни и „свързани" с мрежата.
„Анализирайки разширената употреба на мобилни устройства и услуги и наблюдавайки как младите поколения преминават от пасивни към интерактивни екрани, ние отворихме очите си. Когато времето, прекарвано пред екрана, превишава времето, отделено за другите активности през деня, включително за работа, потребителите като че ли очакват светът да реагира по същия начин, като техните мобилни устройства.", коментира Михаел Бьорн, Ръководител на проучването в Ericsson Consumer Lab.
Фигура 1: Седмичен брой на часовете, прекарани в занимания пред екрана; младите поколения преминават от пасивни към интерактивни екрани.
Според аналитиците, компютрите и интернет първоначално подражавали на физическия свят сега предоставят на екрана "по-истински изживявания". Досега дигиталната среда бе проектирана така, че да отразява реалния свят, за да е по-лесно да я разберем. Но потребителите стават все по-малко зависими към неща от физическия свят, като настолни компютри, файлове, папки, кошчета и телефонни линии. Днес хората застават пред екраните от най-ранна възраст, така че връзката между екрана и реалните преживявания е преобърната.
Докладът прогнозира растящи очаквания към физическия свят - да бъде толкова интерактивен, колкото са екраните. Предметите трябва да могат да реагират на докосване и да работят с информация.
Ясно е, че потребителските очаквания към местата и предметите в ежедневието да бъдат свързани и интерактивни, също като устройствата, които имаме, ще увеличи очакванията им за бързо разрастване на т.нар. „Интернет на нещата".

© PCWorld България, pcworld
За още подробности по темата Ericsson ConsumerLab предоставя целия си доклад под офмрата на PDF файл.